Nuärjagmormor

Alla inlägg under juli 2011

Av Inger - 5 juli 2011 23:39


  avslutade kvällen ...

vid stugan ...

mannen har målat ...

jag har städat, plockat ...

nu är det mesta bortrensat ...

som jag inte vill ha ...

möblerat om på altanen ...

det kommer att bli bra ...

med nya bordet ...

skåpmålningen ...

fortsätter ...

när tiden finns ...

behöver njuta lite också ...

inte bara jobba på semestern ...


men det är just vad jag gör ...

hela tiden ...

storstädat två rum ...

varav det ena ...

verkligen behövde en uppryckning ...

rummet ...

har varit förråd en längre tid ...

men nu har en hel del ...

åkt ut ...

även dammråttorna ...

känns verkligen fräscht ...


på fm ...

följde jag med till BVC ...

det var bra många år sen sist ...

Alice skulle vägas ...

och Oscar ...

hade full koll ...

på det som skedde ...

sen blev det fika ...

innan vi började ...

reashoppingen ...

koxin ...

en massa tjejkläder ...

följde med oss hem ...

Oscar var stornöjd med ...

en fisk/fjärilshåv ...


fick besök av mannens syster ...

som var på genomresa ...

sonen fick punka på lastbilen ...

ville ha hjälp av pappa ...

så det har varit ...

en händelserik dag ...

med mycket olika aktiviteter ...


  solnedgång över Nåsen ...

en vacker kväll ...

alldeles vindstilla ...

knottigt åt han som målade ...

men alldeles underbart ...

jag älskar denna plats på jorden ...

mer och mer ...

för varje sak jag gör vid stugan ...

så blir den mer och mer ...

minlillastuga ...


ha de ...

  


Av Inger - 4 juli 2011 22:49


  på mina breddgrader ...

det provodlas vete ...

utanför mitt jobb ...

den här sommaren ...

skulle jag tro ...

att det kan lyckas ...

för allt är så tidigt ...

en titt i trädgården visar ...

att de svarta vinbären ...

börjar få färg ...

så det är dags ...

att göra fågelskrämmor ...

(cd-skivor)

om jag vill ha ...

de röda ifred ...

det är nog dags ...

att även sköta om trädgården lite ...

det börjar växa igen ...

lite här och där ...

annars så är det en ljuvlig doft ...

på kvällarna ...

schersminen blommar ...

och mormorsrosorna ...

är som vackrast just nu ...

och doftar milt ...

om man kunde stoppa tiden lite grann ...

och hinna njuta ...

 

lite pyssel vid stugan ...

blev det ...

innan vi åkte på en akututryckning ...

till Grycksbo ...

av alla ställen ...

för att hämta delar ...

åt en vedklyv ...

passade på att besöka Kupolen ...

som jag inte gjort på länge ...

Molly fick ett par byxor ...

hittade inget annat ...

jag är ingen stor shoppare ...

hälsade på familjen F/E ...

när vi passerade ...

blev inget besök på ...

stämman ...

tog en promenad istället ...


ha en bra tisdag ...

Av Inger - 3 juli 2011 23:27


stack till stugan ...

direkt efter frukost ...

grådassigt väder ...

så det passade bra ...

att måla ...

skåpen fick en omgång färg ...

innan det var dags ...

att äta en lätt lunch ...

innan kalasandet i Äppelbo ...

med 50 andra ...

konfirmation ...

och mannens syster och svåger ...

har båda fyllt 40 år ...

dessutom ...

hade vi paket till lilltjejen ...

som fyllt år för flera månader sen ...

men vi ses ju inte så ofta ...


    god mat ...

som mättade alla ...

och lite till ...

vi fick matlådor med oss hem ...


Oscar ...

hade ett jättegäng ...

med jämngamla kompisar ...

att leka med ...


  Alice ...

var nöjd och glad ...

i stimmet ...

och när hon kom hem ...

snurrade hon runt ...

från rygg till mage ...

för första gången ...


Ludvig och Molly ...

hoppade kalaset ...

tyckte att det blev för mycket folk ...

för lilla prinsessan ...

och det gjorde de nog ...

rätt i ...


nu har vi i allafall ...

kommit i fas med alla uppvaktningar ...

tror inte vi glömt någon ...

 

svirade om ...

och gjorde färdigt vid stugan ...

en omgång färg till ...

så nu får de här skåpen duga  ...

diskat porslin ...

och nu ska jag bara plocka in ...

sånt som jag verkligen vill ha där ...

och rensa ut ...

det som inte används ...

känns som om stugan ...

verkligen blir mera min ...

ju mer jag gör efter eget huvud ...


Oscars mamma ...

kom cyklande ...

så det blev en sen ...

kvällspromenad ...

skönt ...

alldeles ljummet ute ...

att det blir så varmt ...

varje kväll ...


i morgon ...

ska vi försöka ...

gå på ...

Tobaksspinnarstämman ...

om det är hyfsat väder ...


ha de ...


Av Inger - 2 juli 2011 23:00


regnig morgon ...

drog till stugan ...

för att städa ...

blev målning istället ... 

så nu är det stökigare ...

än stökigast ...

med det ska väl bli bra till slut ...

nu till kvällen ...

har vädret blivit riktigt bra ...

Oscar och Alice ...

har kommit hem ...

från semestern ...

Oscar har träffat ...

Karlsson, Pippi och Emil ...

i Vimmerby ...

och badat på Öland ...

men ikväll ...

fick vi träffa dem igen ...

Alice hade blivit så stor ...

på en veckan ...

en kvällspromenad ...

runt byn ...

skönt ...

men tråkigt att konstatera ...

det är mörkare på kvällarna ...

redan ...

i morgon ...

fortsätter målningen ...

med ett lager till ...

innan vi drar till Äppelbo ...

på kalas ...

konfirmation ...

födelsedagskalas ...

flera stycken ...

ska klaras av ...

hoppas vi får se solen ...

vi saknade den idag ...



Av Inger - 1 juli 2011 23:32


är fredag ...

när man får semester ...

många, långa lediga dagar ...

ligger där och väntar ...

på att fyllas ...

med något ...

det låter väl härligt ...


fixat vid stugan ...

hela eftermiddagen ...

fönstren är iskruvade igen ...

tvättade ...

och det börjar bli ...

beboeligt ...

och njutbart ...


besök av bästaste Luddis ...

och sötaste Molly ...

 som semestrat ...

vid Dammsjön ...

några dagar ...

i underbart sommar/badväder ...


önskar mig vackert väder ...

i morgon också ...

fortsätter vid stugan ...

lite mera städning ...

och plockande ...

ligger framför mig ...

och väntar ...


 

ha en bra morgondag ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards