Nuärjagmormor

Alla inlägg under juli 2011

Av Inger - 18 juli 2011 21:58


 

avslutade kvällen med ...

att grilla hamburgare ute ...

det kunde vi inte tro ...

efter lunch ...

när det ösregnade ...

men vi åkte till stugan ...

eldade i öppna spisen ...

fikade ...

och spelade Chicago ...

och då sprack molnen upp ...

helt plötsligt ...

sken solen ...

vi åkte hem ...

för kunna ta en promenad ...

som vi suktat efter ...

och som sagt ...

så kunde vi t om grilla ...

innan våra vänner ...

drog sig hemåt till "hotellet" ...

för åka hem i morgon ...

trevliga dagar ...

har vi haft ...

hoppas vi kan ta oss till Solna ...

så småningom ...


hoppas vädret är hyfsat i morgon ...

har lite att fixa med ...


Av Inger - 18 juli 2011 14:37


åh fy vad det regnar ...

och ser ingen ljusning heller ...

plockat av hallon ...

i regnkläder ...

blött, blött, blött ...

har svårt att hitta på nåt ...

väntar på våra vänner ...

som är ute och shoppar ...

vi åker till stugan ...

eldar lite ...

fikar ...

och spelar kort ...


ha de ... 

Av Inger - 17 juli 2011 21:26


en riktig sovmorgon ...

klockan var nästan 10 ...

när hör och häpna ...

sonen ...

 ringde och nästan väckte oss ...

fixade söndagslunch ...

som blev riktigt lyckad ...

om jag får säga det själv ...


blandad sallad med fetaost

Porterstek

och efterrätten ...

tog vi med till stugan ...

fruksallad med vaniljvisp ...


några tänkte doppa sig ...

i Nåsen ...

men ångrade sig ...

när tempen visade bara 19 grader ...

har varit mulet, blåsigt och regnigt ...

efter en rätt fin fm ...


vi spelade några omgångar ...

Chicago ...


  har ni sett ...

en jämnare omgång någon gång ...


en biltur runt Närsjö ...

och hängbron ...

innan lite Pizza ...

och Greksallad ...


har dessutom ...

dekorerat hallonbuskarna ...

med CD-skivor och folie ...

för att skrämma bort ...

objudna gäster ...

som stjäl hallonen ...

(björktrast och skator) ...

eller ...

skettrostar som vi säger ...


Av Inger - 16 juli 2011 23:26


Grålle-dag

hos Annas Café ...


Ludvig är salig ...

talar om att han kör traktor ...

och den har harv efter ...

och den är min ...

   

kusinerna ...

som båda gillar traktorer ...

en superdag ...

på hemmaplan ...


vi har ätit och fikat ...

med våra vänner ...

tillslut kom solen ...

så det blev en tipspromenadrunda ...

och en njutbar em ...

bland bekanta ...


såg Sverige ...

ta VM-brons i fotboll ...

strongt av tjejerna ...


Ludvig, Oscar, Molly och Alice ...

fick fina presenter ...

av Stockholmarna ...

på NK ...

får man kläderna ...

inslagna i silkespapper ...

det ni ...

det är vi inte vana vid ...

vi som hämtar paket ...

från ELLOS & HM ...

på paketutlämningen i byn ...

men kul ...

att få uppleva lite ...

lyx & glamour ...


en kvällspromenad ...

med Icka ...

men fy vad dimmigt ...

det är ikväll ...

och kyligt ...

hoppas på en fin söndag ...

så vi kan traska runt lite ...


zzzzzzzzzzzzzz

Av Inger - 16 juli 2011 10:15


kul för honom ...

men tråkigt för oss ...

eftersom ...

han inte kunde närvara ...

i Dalhalla ...

det var en stor besvikelse ...

för mig ...

och de flesta i publiken ...

det blev en bra show ändå ...

men ändå ingen ...

av de bästa ...

tycker jag ...

lite slätstruket ...

 men både vädret ...

och arenan ...

bidrog till det ...

tror jag ...


   det gamla kalkbrottet ...

som blivit en musikarena ...

en kanonplats ...

men artisterna ...

har lite svårt ...

att få riktig kontakt med publiken ...

som Diggiloo ...

ska ha tycker jag ...


  som ni ser ...

så var vädret inte det bästa ...

men ändå bättre ...

än det vi vågade hoppas på ...

ett lätt regn ...

hela första akten ...

men sen var det ganska torrt ...

hela publiken ...

var skrudad i regnställ ...

och regncape ...

inte det optimala ...

att ha huva ...

när man ska njuta av musik ...

men en lättsam kväll ...

hade vi ...

tillsammans med ...

Ludvigs pappa och hans gäng ...

och i bilen ...

dit och hem ...

hade vi prat och skratt ...

med våra grannar ...

och idag ...

kommer våra kära vänner ...

som vi väntat på ...

lite bättre väder ...

men ingen sol ...


att livet ...

rymmer både glädje och sorg ...

får man ju ständigt ...

påminnelse om ...

men det är väl det som är livet ...

ett förtroligt och berikande samtal ...

om livets svårigheter ...

hade jag och M ...

innan jag åkte till Dalhalla ...

 att ha samtal ...

och gråta en skätt ...

det tror jag på ...


  




Av Inger - 14 juli 2011 22:36


  de blå ...

börjar mogna ...

och goda är de ...

känner mig lite "bärstressad" ...

allt börjar bli färdigt ...

just nu ...

mitt i semestern ...

samtidigt ...

är det bra ...

tiden finns att plocka av ...

och frysa in ...


ser ut att bli en superregnig dag ...

diggiloodag ...

Av Inger - 14 juli 2011 16:24


dagarna rullar på ...

så fort ...

gör mest ingenting ...

får nästan panik ...

snart är det dags att jobba igen ...

och jag är inte i kapp ...

med någonting ...

men sen tänker jag ...

vem bryr sig ...

inte de runt omkring mig iallafall ...

vi lever ...

och det är väl huvudsaken ...

mannen och jag ...

har filosoferat om det ...

kommer vi någonsin ...

att vara "görlösa" ...

det tror vi inte ...

så att komma i fas ...

det kan jag lägga ner ...

skulle jag tro ...


en fin dag ...

är rädd för regn i morgon ...

för då ska vi på ...

Diggiloo ...

ni som följt min blogg ...

vet att det ...

brukar regna ...

el mer riktigt ...

ÖSREGNA ...

när vi sitter där i fyra timmar ...

men man slutar aldrig hoppas ...

fick just reda på ...

att våra grannar ...

också ska dit ...

samåkning kanske ...



Av Inger - 13 juli 2011 21:15


 

en fin dag ...

lite kyligt nu ikväll igen ...

mannen har cyklat på ...

Beach Party ... 

själv valde jag ...

att stanna hemma ...

vara för mig själv ...

titta på fotboll ...

garaget ...

har fått en sida med panel ...

idag också ...

nu finns mycket gammalt byggmaterial ...

som ska till sopstationen ...

jag har rensat ...

bland mammas och pappas ...

saker ...

har förpassat en del ...

till Erikshjälpen ...

på em ...

det här ...

kom med hem istället ...

rensat ur en massa krukor ...

som ska slängas ...

har kommit på ...

att jag aldrig ska odla ...

i någon stor omfattning ...

i allafall ...

va skönt det är ...

att rensa i röran ...

 

i morgon ...

blir det nog att ...

snygga upp här ...

tills våra efterlängtade vänner ...

kommer ...


nu håller vi tummarna ...

för fotbollstejerna ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards