Nuärjagmormor

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Inger - 23 juli 2011 22:28


vi åkte på en loppisrunda ...

några småsaker hittade vi ...

men det roligaste är ...

att titta på alla prylar ...

och min dotter ...

som för några år sedan ...

tyckte det var äckligt ...

att köpa andras saker ...

gillar det skarpt nu ...


Oscars pappa ...

plockade fram kött ...

och marinerade ...

jag fixade ...

några potatissallader mm ...

sen åkte vi till ...

stugan ...

Oscar började med att fiska ...

hann inte mer än blöta reven ...

förrän ...


   den stora abborren ...

högg ...

en mycket stolt kille ...

nästa gång ...

ska vi ha med oss lättare spön ...


vi åt en jättegod ...

grillmiddag ...

frukt och godis ...

till efterrätt ...

Oscar och jag ...

byggde lego ...

hela kvällen ...

Alice go och glad ...

bara någon tittar på henne ...

så ler hon ...

och busar Oscar ...

så kommer stora skrattet fram ...

en njutbar kväll ...

fint väder ...

efter regn och lite åska ...

på em ...

vi hann t om tända ljus ...

innan vi åkte hemåt ...

Alice var uppe på övertid ...

för en gångs skull ...


Grattis till mina två ...

EMMOR ...

som har namnsdag idag ...

hoppas ni haft en bra dag ...



Av Inger - 23 juli 2011 10:24


 

  tankarna går till ...

vårt grannland ...

som inte alls ...

är långt härifrån ...

Oslo är inte längre bort ...

än Stockholm ...

hur är vi människor skapta ...

ja, det får vi väl aldrig svar på ...


men livet går vidare ...

vi tar in, tänker efter ...

sörjer ...

sen blir det nya ...

incidenter ...

som upptar våra tankar ...

och tur är väl det ...

att vi kan gå vidare ...

vi kan heller inte ta in allt ...

för några veckor sedan ...

inträffade katastrofen här i byn ...

med blixtnedslaget ...

som ryckte bort en pappa ...

där kom vi nära sorgen ...


ett konstigt väder ...

gråmulet ...

blåsigt ...

men ganska varmt ...

Oscars mamma ...

och jag ...

drar på en loppisrunda ...

till grannbyn ...

ett av våra stora nöjen just nu ...

och vi är ganska duktiga på ...

att inte handla allt ...

jag väljer ganska noga ...

om det är nåt jag kan ha användning av ...

annars får det vara ...


ha en bra dag ...

trots alla dystra tankar ...

nyhetsrapporter ...

men mina tankar finns ...

i vårt gemytliga grannland ...

en sån här gång ...

känns det skönt ...

att bo i glesbygden ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards