Nuärjagmormor

Alla inlägg under juni 2011

Av Inger - 15 juni 2011 21:16


     


Alice, jag och Icka ...

tog en promenad ...

hamnade på Ingmarsspelen ...

tittade på genrepet ...

en liten stund ...

vår lilla kusin Stina ...

debuterar som "lillflicka" ...

i spelet ...

så mycket knott ...

så det gäller att smörja in sig ...

om man ska stå ut ...

det är tråkigt ...

att de små krypen ...

ska förstöra sommarkvällarna ...


kursen är avklarad ...

provet fixades ...

en intressant ...

kurs ...

en kanonbra kursledare ...

så det har varit två givande dagar ...

nu är det jobbdag ...

i morgon ...

känner mig lite offside ...

vet inte mycket vad som hänt ...

den här veckan ...

men i morgonkväll ...

har vi i allafall ...

familjekväll ...


för vår familj ...

är det en spännande morgondag ...

vi håller alla tummar ...

och väntar ...


ha en bra torsdag ...

Av Inger - 14 juni 2011 21:59


blev ingen promenad ...

men väl en cykeltur ...

till Oscar och Alice ...

en kladdekakemuffins ...

med grädde och bär ...

uppvägde ...

kaloribortfallet ...

men skönt med lite frisk luft ...

lite kyligt väder ...

och himlen är gråblå igen ...

mera regn ...

skulle jag tro ...

men det får gärna komma ...

under natten ...


nu väntar en ny deckare ...


Av Inger - 14 juni 2011 18:32


  att gå på ...

kurs i livsmedelshantering ...

gjorde ...

att jag inte kände ...

någon hunger idag ...

en kaffe och macka ...

på fm ...

det var lunchen också ...

min mage som kurrar ...

efter 11 annars ...

så mycket faror ...

det finns i livsmedelshantering ...

bakterier, virus, parasiter ...

och jag vet inte vad ...

temperaturer hit och dit ...

men nyttig information ...

har vi fått ...

och läxa ...

suttit två timmar ...

och pluggat ...

sen jag kom hem ...

fortsättning i morgon ...

med PROV ...

och sen är det bara ...

att kavla upp ärmarna ...

och ifrågasätta ...

sånt som vi redan ifrågasatt ...

flera gånger förut ...

det blir nog bra ...

när det redan är ebb i kassan ...

och åtstramningar ...


mina långa lista ...

på kom-ihåg ...

är avklarad ...

för den här gången ...

så nu är jag i fas ...

på det här planet ...

blev regn ...

när jag kom hem ...

inget tvättväder idag heller ...

men nu har det klarnat upp ...

så en promenad väntar ...


ha de ...




Av Inger - 13 juni 2011 21:51



Saga gillar att vara i centrum ...

kommer när man ropar ...

nyfiken ...

och en av våra prinsessor ...

gissa vem den andra är ...


         


sååå trött i morse ...

fick lov att ställa fram klockan ...

så någon powerwalk ...

hanns inte med ...

fm tillbringades i Vansbro ...

på fackmöte ...

innan jag kom tillbaka till jobbet ...

utelek på em ...

innan hemgång ...


en lugn kväll ...

började regna ...

så det var ingen idé ...

att ta sig till stugan ...

mannen och sonen ...

har skruvat på Izettan ...

jag tog en lång promenad ...

dags att förbereda morgondagen ...

som innebär ...

kurs ...

Livsmedelshantering ...

en på varje förskola ...

måste gå ...

jag tycker det är intressant ...

kanske får vi reda på ...

att vi gör för mycket ...

i köket ...

eller ...

jag ska i allafall stanna ...

och uträtta ärenden ...

när jag är i c-orten ...


nu ska jag lägga mig ...

och bläddra i Lantliv ...

och drömma om ...

inredning ...


zzzzzzzzzzzzzzzzzz ...

Av Inger - 12 juni 2011 20:16


      

prinsessan ...

fyller 4 mån idag ...

stora damen ...

hälsade på mormor ...

utan storebror ...

en promenad ...

med mamma ...

runt Skansbacken ...

på em ...

vaknade i morse ...

och regnet vräkte ner ...

ganska bra ...

för efter att jag läst ut boken ...

så blev det städning ...

av vardagsrummet ...

och av bara farten ...

så fick köket sig ...

en omgång också ...

till och med fläkten ...

blev sanerad ...

lasagne ...

till lunch ...

vilket uppskattades ...

och blev några matlådor ...

har klippt i lite tyg ...

och gasat symaskinen ...


vädret ikväll ...

är helt ok igen ...

varmt och skönt ...

så grönsakslandet ...

fick lite omvårdnad ...

det växer så det knakar ...

dags att börja skörda sallad ...

måste vara rekordtidigt ...

hoppas sommaren fortsätter ...

i den här stilen ...

med sol, värme och regn ...

emellanåt ...

åskan kan jag klara mig utan ...


en vecka ...

som kommer att spenderas ...

i Vansbro ...

tre fm ...

ao-möte i morgon ...

livsmedelshygienutb i dagarna två ...

tis-ons ...


 ha en bra vecka ...


Av Inger - 11 juni 2011 21:43


  en ljuvlig värme ...

+26 grader på fm ...

planterade om lite blommor ...

och lagade mat ...

i väntan på ...

att vi skulle åka till stugan ...

telefonsamtal ...

från Solna ...

alltid lika kul ...

att höra av E ...

blir alldeles för sällan ...

känner jag ...

ser framemot att vi får besök ...

om ett tag ...

fika, promenera och prata ...

längtar jag efter ...

grundmålade färdigt ...

vid stugan ...

får vänta på färg ...

tills det blir vardag ...

mannen, sonen och H ...

spikade färdigt läkten ...

sista spiken ...

slogs i ...

och sen kom regnet ...

mullrade lite på em ...

blåste vitvågor på sjön ...

men det riktiga ovädret ...

lät vänta på sig ...

som tur var ...

väl hemma ...

blev det åska ...

och ett kort strömavbrott ...

låg i soffan och läste ...

mordet på Ragnhildsholmen ...

 

en spännande deckare ...

har klämt några sådana ...

nu på sistonde ...

det är sommarsysselsättning ...

för mig ...

en biltur i kväll ...

runt omkring i Gagnef ...

tittar på en regnig friidrottstävling ...

från New York ...

innan dansbandsprogrammet ...

från Malung börjar ...


inga stora planer ...

för morgondagen ...

vädret bestämmer ...







Av Inger - 10 juni 2011 22:28


två nöjda grabbar ...

på marknaden ...


Oscar tog en tur först ...

sen ville också Ludvig åka ...


  Oscar åkte radiobilar ...

med pappa också ...


ett underbart sommarväder ...

nästan för varmt ...

att gå runt och titta på något ...

krävdes mycket vatten ...

för att inte torka upp ...

lite strumpor ...

glass ...

och några karusellbiljetter ...

var det enda som inhandlades ...

men det är kul ...

att gå runt och kika ...

både på folk och grejer ...


nu har vi två lediga dagar ...

lediga och lediga ...

innehåller mängder av jobb ...

men vi får i allafall ta det som vi vill ...

målning för mig ...

vill gärna bli färdig ...

för att få i glasen ...

på altanen igen ...


ha en bra dag ...


Av Inger - 9 juni 2011 21:53


  en sen kvällspromenad ...

genom Asphagen ...

i det fuktiga vädret ...

fanns det massor av ...

sniglar/snäckor på stigen ...

20 grader varmt ...

och fuktigt ...

känns som om man är i ett ...

växthus ...


har målat vid stugan ...

men har mycket kvar ...

innan det är färdigt ...

fint sommarväder ...

varmt ...

några regnskurar ...

och fuktigt ...

men ljuvligt med värmen ...


kort dag i morgon ...

har tittat på yr.no ...

ser ut att bli en fin fredag ...

kanske bäst att ...

åka till Malung på marknad ...

redan då ...


ha de ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards