Nuärjagmormor

Alla inlägg under maj 2011

Av Inger - 9 maj 2011 20:45


Utanhed ...

Oscar och Alice by ...

är så vacker ...

i försommartid ...

en kvällsvandring ...

med O och A ...

genom grönskan ...

längs forsen ...


   det är lite vatten i älven ...

forsen är ganska "lugn" ...


  den gamla kvarnen ...


  den lugna rännan ...

som leder in till kvarnen ...


 

en fika på trappen ...

hos Oscar ...

innan vi åkte hem ...

det gäller att passa på ...

att njuta ...

såna här dagar ...

 

ha de ... 

Av Inger - 9 maj 2011 08:21


  det var det här ...

jag såg framför mig ...

när jag bestämde mig för ...

att jobba lite mindre ...

soliga morgnar ...

med en kaffekopp i handen ...

tillbakalutad i en stol ...

på altanen ...

har dessutom ...

utökat mina vanor ...

idag ...

blev det joggingskorna på ...

ringrostig ...

så det blev mest ...

intervallträning ...

(gå-springa-gå)

men det var inte katastrofdåligt ...

blev svettig ...

och det var syftet ...


ha en  bra start på veckan ...

nu ska jag hämta Oscar ...



Av Inger - 8 maj 2011 21:53


hamnade vi i ...

hos Maude ...

i bagarstugan ...

mina kollegor och jag ...

vi skulle fira min födelsedag ...

men också Maudes ...

vilket hon inte visste ...


     det blev supergoda ...

pizzor ...

med egna favoritsmaker ...

men de andra var klena ...

pizzaätare ...

det blev doggybag ...

för alla ...

utom för mig ...

en promenad i omgivningarna ...

medan kaffet bryggdes ...


  hav av vitsippor ...

sagolikt vackert ...

nere vid Äskan ...

 

här upplever man ...

verkligen lugnet ...

rekommenderar starkt ...

Maude och Sixtens ...

tipspromenader ...

som startar 14/5 ...

kluriga frågor ...

i en vacker miljö ...


tack tjejer för i kväll ...


laddar för måndag ...

blev sugen att snöra på mig ...

joggingskorna ...

i morgonbitti ...

vi får se hur läget är ...

då ...

 någon träningsform ...

blir det i allafall ...

två utvecklingssamtal ...

är också inplanerade ...

och så ...

blir det snickring ...


ha en  bra start på veckan ...


 

Av Inger - 8 maj 2011 13:51


  det var högt det här ...

törs jag åka ...

jaaaa ...


    om mamma ...

åker med ...


idag ...

har det blivit ett ryck ...

i de tråkiga regionerna ...

pannrummet t ex ...

och lilla hallen ...

har bytt färg ...

på småplocket ...

från rött till vårgrönt ...

känns somrigt ...

en massa mat ...

har stått på spisen ...

eftersom ...

veckan är rätt fullspäckad ...

känns det som ...


härligt väder ...

tvätten torkar ...

och jag ska ta ...

en promenad ...

innan eftermiddagens äventyr ...


ha de ...

Av Inger - 7 maj 2011 21:55


en vacker dag i maj ...

döptes vår prinsessa ...

Alice Ellen Veronica ... 


  som nr 18 ...

i den här klänningen ...


  storebror ...

tyckte det var lite tröttsamt ...

emellanåt ...


   

härlig smörgåstårta ...

och en stor fikabuffé ...

bjöds vi på ...


många fina presenter ...

och en ...

lyckospindel ...


innan vi fixade till efter oss ... 

och åkte/gick hemåt ...


Ludvig och mamma ...

stannade kvar med oss ...

vi hann med några promenader ...

och lek i lekparken ...

innan vi åkte mot Björbo ...

där vi fick se en liten snickare ...

i full aktion ...

en knappt tvååring ...

som hanterar skruvdragare ...

och hammare ...

som en hel karl ...


Tack allihop ...

för en fin dag ...


i morgon ...

är det småfix som gäller ...

mannen försvinner på fm ...

och sonen ...

ska snickra hos kompisen ...

ska försöka ...

fräscha upp ...

i tvättstugan/hallen ...

innan jag ska hämtas ...

av mina jobbarkompisar ...

för en överraskning ...


ha de ...


Av Inger - 7 maj 2011 08:43


 

solen har återvänt ...

lagom till dopet ...

kl 11 ...

i missionshuset ...

kyrkan är stängd för renovering ...

ett tag till ...

men det går lika bra ...

i den lilla kyrkan ...

först dop ...

sen lite tilltugg ...

på samma plats ...

smidigt och bra ...

och det är bara att springa hem ...

om vi glömt nåt ...


Alice Ellen Veronica ...

 

jag önskar dig allt gott i livet ...

och att du förblir ...

den ljuvliga varelse ...

som du är ...


/Mormor

Av Inger - 6 maj 2011 21:14


idag ...

blev det ingen morgonpromenad ...

uselt väder ...

regn ...

och mannen ledig ...

då kommer man ur rutinerna ...

en lagom lång ...

arbetsdag ...

mest planerande ...

innan ...

Alice, mamma och jag ...

fixade dukningen ...

inför dopet ...

ingen avancerad sak ...

lätt, smidigt och med minsta möjliga ...

ansträngning ...

där är min dotter och jag ...

väldigt lika ...

kan jag ha smittat henne ...

Alice får säkert sitt namn ändå ...


Luddis har varit här och badat ...

och fick foppisar ...

av Oscar ...

det är favoriter ...

att ha på fötterna ...


en snabbis till stugan ...

för att kolla läget ...

hoppade av efter vägen hem ...

för att få en promenad ...

nu har det klarnat upp ...

ser ut att bli bättre väder ...

det vore superbra ...

till i morgon ...


ha en bra kväll ... 

Av Inger - 5 maj 2011 21:06


       vi har spikat ...

och lekt med våra nygamla hästar ...

de har blivit uppdaterade ...

av en väldigt händig kollega ...

både pojkar och flickor ...

har skött om ...

och matat hästarna ...

en riktig lekdag ...

barnen har haft massor att göra ...

efter lunch ...

kom fotbollarna fram ...

jag har fått ...

ett riktigt träningspass ...

 

ikväll ...

har vi avverkat ...

ett personalmöte ...

så det blev en lång dag ...


i morgon är det fredag ...

så skönt ...

lite dopförberedelser ...

ligger framför oss ...


ha de ... 



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards