Nuärjagmormor

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Inger - 17 maj 2011 20:14


  utan ström ...

i 6 timmar ...

tänkte brygga en kopp kaffe ...

Saga ville ha varm mat ...

10 sek i micron ...

dammsuga ...

blogga ...

lyssna på radion ...

(det första jag gör, när jag kommer hem

är att slå på radion)

fixa till en gardin ...

laga mat ...

tippa åt pappa ...

handla ...

allt gick i stöpet ...

när strömmen aldrig kom tillbaka ...

vid 19.30 ...

kom den ...

med hjälp av ett elverk ...


då hade vi hunnit ...

tröttna på att vänta ...

var hungriga ...

och irriterade ...

fixat middagen ...

vid sonens hus ...

fick bränna in ugnen helt akut ...

för på den sidan ...

av älven ...

där han bor ...

 fanns det ström ...


fick i allafall ...

mina frön sådda ...

till det behövdes ju ingen ström ...

landet har blivit genomvattnat ...

de sista dagarna ...

så det passade bra ...


tänk ...

när man är vid stugan ...

då är det mysigt ...

att leva utan ström ...

men här hemma ...

är det katastrof ...

finns inget att göra ...

jag tror att det värsta är ...

att inte radion funkade ...

dödstyst ...

fick en oro i kroppen ...

som gjorde ...

att jag inte kom mig för ...

med just någonting ...

men nu hoppas jag ...

att elen  stannar kvar ...


ha de ...

                                                  

 

                                                  

     





Av Inger - 17 maj 2011 08:10


  tisdagmorgon ...

en powerwalk ...

i duggregnet ...

+8 grader ...

men lagomt varmt/kallt ...

när man har "bråttom" ...

åskvarning ...

risk för skurar ...

idag också ...

jag som tänkte ...

trädgårdsarbeta ...

när jag kommer hem ...

men jag lär inte smälta bort ...

av lite regn ...


nu ska jag hämta Oscar ...

kan tänka mig ...

att det är full speed idag ...

har varit hemma en vecka ...

från förskolan ...


ha en bra dag ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards