Nuärjagmormor

Alla inlägg under april 2011

Av Inger - 9 april 2011 11:07


 

de ligger och väntar ...

på Oscar ...

som är kräksjuk än ...

och febrig ...

stackars krake ...

vaknat till blåsig morgon ...

så tråkigt ...

att det ska blåsa så mycket ...

även här i inlandet ...

målat färdigt skåpet ...

tror att det kommer att passa ...

ägaren ...

lite småfixande här hemma ...

mannen ...

servar bilar ...

och byter däck ...

innan Luddis ...

dyker upp på em ...


ha en bra lördag ...

Av Inger - 8 april 2011 21:18


  blåsten håller i ...

men lite trädgårdsarbete blev det ...

planterade penséerna ...

som jag köpte hos Åsa ...

krattade lite ...

plockade bort granris ...

så härligt att jobba ...

i trädgården igen ...

även om vintermössan ...

satt på huvudet ...


ha en fin helg ...

en extra kram till sjuka Oscar ...

hoppas du kryar på dig snart ...

hoppas på en fin dag ...

med Ludvig ...



Av Inger - 8 april 2011 14:55


blev ändrade planer ...

Oscar kräks ...

så någon sovgäst får vi inte ...

ingen fika ...

för honom heller ...

på nya caféet ...

lite trist ...

  men, men ...


det stormar idag också ...

ska strax ...

dra på mig mössan ...

och gå ut på gården ...

har köpt penséer ...

så nu åker granriset ...

all världens väg ...

ljuvliga tider ...

kratta lite pinnar också ...

har flängt runt ...

till alla affärer vi har ...

lämnat en blomma ...

till Anna ...

och jag var inte ensam ...

om den idéen ...

vi är många ...

som gillar tjejer med framåtanda ...

känns som ett lyft ...

för vår by ...

god   

finns i allafall ...

i gamla apoteket ...

blir många besök ...

när solen kommer fram ...


oj, nu kom en "hiling" ...

eller vad det kallas ...

mörkt på himlen ...

hagelkorn ...

och blåst ...

men jag rustar mig ...

i vinterskrud ...

och går ut en stund ...


hej ...


Av Inger - 7 april 2011 21:11


http://dalademokraten.se/sida/id/162784/


dagens glada händelse ...

ser framemot lördag ...

så ska vi gå och fika ...


en väldigt blåsig dag ...

men skönt ute ...

om man kan vara i lä ...

gården har torkat upp ...

rekordsnabbt ...

älven har snart gått upp ...

såg en nässelfjäril igår ...

och ett bi ...

när vi åt mellis ...

så våren kommer ...

det börjar sticka upp lökar ...

under granriset ...

och gräsmattan är bar ...

och väntar på krattan snart ...


städat när jag kom hem ...

innan jag hann ångra mig ...

blev våfflor ...

till middag ...

det var länge sen ...

har rollat ...

Ickas linneskåp ...

så nu börjar det bli vitt ...


kort dag i morgon ...

skönt ...

kan tänka mig ...

att fixa lite ute  ...

om vädret är bättre ...

slänga lite granris ...

kratta pilpinnar ...

som finns över hela gräsmattan ...

och gör det lite ...

vårigt ...

runt huset ...

på lördag ...

får vi nog nattgäst ...

det blir mysigt ...


ha en bra fredag ...


Av Inger - 6 april 2011 21:16


 

Ludvig och jag ...

har ritat traktorer ikväll ...

när vi hämtade bilen ...

för besiktning ...

hann med ett besök ...

efter vårt ...

personalmöte ...


en härlig vårdag ...

har det varit idag ...

vi påskpysslade på fm ...

och lekte ute hela em ...

en väldig aktivitet ...

med vatten och sand ...

vi bygger, gräver och dikar ...

det torkar ganska fort på gården ...

snart dags för ...

gungor och cyklar ...

på tal om cyklar ...

så var många ute och luftade ...

tvåhjulingen ikväll ...

både stora och små ...

det är bäst att passa på ...

att njuta ...

i morgon lovas regn/blötsnö ...

bläää ...


ha en bra torsdag ...

Av Inger - 5 april 2011 20:54


fackmöte på fm ...

mycket matnyttigt ...

fick vi med oss hem ...

bl a ...

ett nytt system ...

för tillbud/olycksfallsrapportering ...

vården är bra på ...

att anmäla ...

men vi inom vårt område ...

har inte haft några bra verktyg ...

men nu ska det fungera ...

likadant för alla ...


innan mellis ...

spelade vi innebandy ...

jag och några smågrabbar ...

snavade på ...

någon annans klubba ...

föll handlöst ...

slog i näsan ...

hann absolut inte ta emot mig ...

  

för första gången ...

i mitt liv ...

har jag blött näsblod ...

och inte lite heller ...

trots tjugoårs fotbollsspelande ...

har jag aldrig sprungit läck ...

förut ...

gjorde så ont i näsan ...

att det snurrade en stund ...


så jag fick nytta av ...

olycksfallsrapporteringen ...

direkt ...


besökte stugan ...

en snabbis ikväll ...

vattnet rann över vägen ...

på fyra ställen ...

svallis i dikena ...

så nu är det vår ...


ska läsa in mig på en ...

flanosaga ...

till i morgon ...


ha en bra morgondag ...



Av Inger - 4 april 2011 21:22


härligt väder ...

med slask ...

och tö ...

det rinner på gården ...

vi har lekt och dikat ...

hela em ...

för att få vattnet ...

att rinna dit vi vill ...

och torka upp ...

väldigt nöjda lekande barn ...

finns det något bättre ...

än vatten ...

men tänk att vi ska ...

sakna våra gamla ...

rasslande torkskåp så ...

vi har fått nya ...

efter 20 år ...

men de är inte lika effektiva ...

torkar sämre ...

och sämre planerade inuti ...

tråkigt när det känns ...

som om utvecklingen går bakåt ...


i morgon ...

är jag på fackmöte på fm ...

jobba några timmar ...

innan jag slutar för dagen ...


ha en bra tisdag ...



Av Inger - 3 april 2011 21:04


  lite reklam ...


vaknade vid 8 ...

regnet verkligen öste ner ...

det dånade ...

och fräste ...

åh, vilket härligt ljud ...

för det innebär ...

att snön nästan har försvunnit ...

i ett huj ...

under helgen ...

nu börjar det våras ...

även i Nås ...


har pysslat ...

på fm ...

vilket jag blev så nöjd med ...

fler objekt ...

i samma stil ...

blir det ...

pratat bort en timme ...

med Eva ...

länge sen sist ...

och så underbart att höra ...

hennes röst igen ...

tänk om det vore 2,7 mil ...

emellan oss ...

istället för 27 ...

planterat frön ...

blir bara Tagetes ...

resten av det jag vill ha ...

köper jag ...

när det blir säsong ...

för mycket krångel ...

och för lite avkastning ...

med andra växter ...

däremot ...

så blev det omplantering ...

av mina blommor ...

när jag ändå höll på ...

och kladdade med jord ...

det är jag jättenöjd med ...

sparade bara de största ...

växterna ...

de fixar jag ute lite senare ...

grundmålat ...

linneskåpet ...

så nu är det på G ...


en promenad ...

i kväll ...

i duggregnet ...

jättehärligt ...

med nästan +10 grader ...

en tur iväg ...

med lite återvinning ...

även kläderna blev avlämnade ...

hos Erikshjälpen ...


ser ut att bli en ...

fin dag i morgon ...

hoppas i allafall ...

så är snön nästan borta ...

skulle jag tro ...

jätteblött och kladdigt ...

överallt ...

men jag njuter ...

det är ju VÅR ...

  







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards