Nuärjagmormor

Alla inlägg under december 2010

Av Inger - 11 december 2010 21:11


 

Ludvig visar hur pappa gjorde ...

när han bytte glödlampa ...

(stod på en stol)


     

här ska det spikas ...

sötisen har "pyssen" med ...

när han åker till mormor ...

för det ska ju badas ...

varje gång han kommer ...


efter all skåpstädning ...

blev det en promenad ...

till huset ...

väl där ...

kom Ludvig med familj ...

så vi fick ...

kvällsbesök ...

blev hemgjord "kebab" ...

innan vi tittade på ...

postkoden ...

vilken kille som tävlar ...

nu har han miljonfrågan kvar ...

till nästa fredag ...

och tre livlinor kvar ...

borde gå vägen ...

eller ...


nu ska jag titta på ...

film ...

sex and the city ...   

mina favoriter ...

men jag tror att jag sett filmen ...

ska passa på ...

att sy lite hjärtan ...

samtidigt ...


i morgon ...

tror jag att ...

vi går på Lucia ...

kan vara kul ...

att få lite julstämning ...


ha en bra kväll ...

Av Inger - 11 december 2010 14:02


en gråkall lördag ...

bli nog att vara inne ...

fått in nya spisen ...

använt plattorna ...

vilken speed ...

mot den gamla ...

sparar nog ström ...

sitter bra ...

ugnen står på ...

ska brännas in ...

efter ett visst schema ...

det har dragit med sig ...

städning ...

runt omkring spisen ...

kastrullskåpet ...

har rensats ...

varför spar jag ...

trasiga lock ...

uttjänta stekpannor ...

som jag inte använder ...

bra att ha va ...

nu har de åkt vidare ...

ska fortsätta med ...

skafferiet ...

rensa, tömma, städa, slänga, spara ...

organisera ...

och se vad som finns ...

och vad som fattas ...

en bra lördagssyssla ...

eller hur ...


männen har åkt till huset ...

listning ...

segt som bara den ...

nu ...

ser inte att något händer ...

fastän ...

de lägger ner jobb ...

det är nu ...

det gäller att ligga i ...

och göra färdigt ...

blir bra om kaklet ...

kommer upp ...

till veckan ...

för då går det att färdigställa ...

en massa ...

går inte att städa heller ...

för där det är klart ...

så är det grejer i vägen ...

lyser i fönstren ...

framemot julafton ...

kanske ...


ha en bra vinterlördag ...

Av Inger - 10 december 2010 20:23



två veckor kvar ...

dags att plocka fram ...

lite tomtar ...

eftersom ...

här i huset ...

åker de ut ...

strax efter nyår ...

egentligen har jag tröttnat ...

redan på juldagen ...

men får hålla mig ...

några dagar till ...


efter en rätt rutten natt ...

  

klent med sömn ...

så har det varit en bra dag ...

vi har inhandlat ...

en ny spis ...

hör och häpna ...

här i huset ...

har vi alltid ...

diskat för hand ...

med tre barn ...

så har det varit rätt mycket disk ...

men nu ...

när vi snart blir ensamma ...

då slog vi till ...

med en diskmaskin ...

bättre sent än aldrig ...

  

har klippt och sytt ...

lite grann ...

haft matgäst ...

som inte var så hungrig ...

trots ...

  

men ...

hallon och glass ...

gick ner ...


nu ska jag njuta av ...

IDOL ...

och popcorn ...


vi hörs ...


  

Av Inger - 9 december 2010 21:02


vaknade ...

till iskyla ...

- 20 ...

så det var bara att ...

dra på täckbyxor ...

och gå ut ...

för att sticka i motorvärmaren ...

en Vansbroresa ...

för att uträtta lite "måsten" ...

apotek, bank mm ...

hemma igen vid 11 ...

sonen hade inte ens märkt ...

att jag varit borta ...

det var dessutom ...

bra att åka på fm ...

eftersom han behöver sova ...


lekt frisör ...

idag ...

blev rätt bra ...

om jag får säga det själv ...

"patienten" ...

blev i alla fall nöjd ...

och det är ju huvudsaken ...


en promenad ikväll ...

rätt skönt ...

helt plötsligt ...

bara - 6 ...

men då börjar det snöa lite lätt ...

har suttit ...

vid symaskinen en stund ...

rofyllt ...

 tittar på skitsnackarna ...

i Robinsson ...

ska strax ...

klicka över till lyxfällan ...

sen är det dags ...

att fortsätta ...

med nya ...

Liza Marklund/James Patterson ...

"Postcard killers" ...

verkar bra ...

ett spännande fall ...


sen är det fredag ...

och handling ...

vitvaror nästa ...


ha de ...


Av Inger - 8 december 2010 20:46


vaknade i morse ...

kände ...

det här går inte ...

bara att acceptera ...

ringde jobbet ...

mailade chefen ...

kröp ner igen ...

sov ett par timmar till ...

en lugn dag ...

med lågt tempo ...

det behöver jag ...

läste ut ...

en bra bok ...

Hittebarnet ...

av Katerina Janouch ...

nu ikväll ...

har jag klippt till lite ...

sängkläder ...

till Ludvigs säng ...

nu sover herrn i egen säng ...

så nu är dags ...

att slutföra ...

det jag lovat ...

att sy och skapa ...

skulle jag vilja ha ...

gott om tid för ...

men som det är nu ...

gäller det att stjäla sig tid ...

låter drastiskt ...

men tyvärr sant ...


stannar hemma några dagar ...

känner som tur är ...

när gränsen är nådd ...

och det är dags att bromsa ...

hoppas kunna ...

fixa några ärenden ...

i morgon ...

bara vädret är ok ...

i morse ...

- 22 ...

nu är det snövarning istället ...


ha en bra torsdag ...


Av Inger - 7 december 2010 20:59


  

min utetomte ...

som jag inhandlade på julmarknaden ...

av min granne ...

jätteenkel, jättesöt tycker jag ...

lätt att göra själv ...

med granris ...

men finns inte tiden ...

får man köpa ...


vaknade till en kyligare dag ...

-10-12 grader ...

men vi packade för utedag ...

spadar, stjärtlappar och matsäck ...

i pulkan ...

en skön förmiddag i solen ...

lite kallt i skuggan ...

men vem vill vara där ...

trötta ben ...

när vi kom tillbaka ...

men nöjda och glada barn ...


tänkte baka pepparkakor ...

när jag kom hem ...

men det gick klent ...

fick ingen färg på dem ...

la resten av degen i frysen ...

går det att baka på ...

fryst deg ...

inte vet jag ...

men får väl testa senare ...

tröttnade ...

eller rättare sagt ...

fick ett utbrott ...

när inget går som jag tänkt ...

känner mig totalt färdig ...

att ugnen nog gett upp ...

var droppen i kväll ...


 jul -98 ...

blev det ingen färg på Jansson ...

så för precis 12 år sen ...

köptes spisen ...

 nu måste det inhandlas en ny ...

men när ...

tidsbrist ...

har släppt lite tårar i kväll också ...

trött, slut, ingen tid ...

för mig själv ...

känns som om jag kvävs ...

men vad ska jag göra ...

tänka på mig själv ...

får jag som råd ...

men det är ingen lösning ...

i min situation ...

och ändå är jag lyckligt lottad ...

mot vissa andra ...

som misst så mycket ...

men allt måste ut ...

och då kommer det genom ögonen ...

lättar i alla fall på trycket ...

för en stund ...

det sämsta är ...

att min mage inte mår bra ...

känner att oro, stress mm ...

sitter där ...


processledarmöte ...

och utvecklingsmöte ...

i morgon ...

få se hur jag mår i morgon ...

egen tid ...

vore guld värt ...

kan man önska sig det i julklapp ...


en kopp te ...

innan läggdags ...

ha de ...




Av Inger - 6 december 2010 20:48



Mattias och jag ...

vann en massa Toblerone ...

utan att behöva åka till Åland ...

vi behövde bara ...

svara rätt på några frågor ...

och det gjorde vi ...

på nästan alla ...


det har varit ljuvligt väder ...

några kallgrader ...

alldeles lagom ...

kyligt ...

härligt frisk luft ...

vilket gjorde ...

att vi passade på ...

att vara ute mycket ...

förra veckan ...

var ju för hemsk ...

knappt utanför dörren ...

pysslandet har vilat ...

besök av vitsippan ...

en annan fsk-avd ...

i kommunen ...

kul att få visa sin förskola ...

för andra ...


i morgon ...

försöker vi med utedag ...

det vore mysigt ...

att knalla iväg ...

med ungar, matsäck och vackert väder ...


måste kavla ut ...

pepparkaksdegen ...

när jag slutat jobbet ...

slit och släp ...


godnatt ...

zzzzzzzzzzzzzz ...

  

Av Inger - 5 december 2010 20:56



så här skulle det se ut ...

på parkeringen ...

lite oftare ...

många bilar ...

och mycket folk i rörelse ...

bra för våra affärer ...

och för idrottsföreningen ...

vi köpte lotter ...

vann en hel del ...

dottern gillade pelletsvinsterna ...

Ludvig och Oscar ...

träffade tomten ...

avslutade kvällen med en korv ...

vi köksbordet ...

Oscar åt en ½ ...

Ludvig åt tre ...

när alla åkt hem ...

blev det en promenad ...

runt byn ...

som fortfarande var upplyst ...

av en massa marchaller ...

vackert i vintermörkret ...

ljuvligt skönt ute ...

det är bäst att passa på ...

för i morgon ...

blir det kallt igen ...

sonen snart hemma igen ...

efter Ålandstrippen ...

där han träffat ...

Morgan och Ola-Conny ...

från Ullared ...


dags för Beck ...

och sen är det måndag igen ...


ha en bra start på veckan ...  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards