Nuärjagmormor

Alla inlägg under december 2010

Av Inger - 26 december 2010 11:03


kylan har släppt ...

- 5 grader ...

men blåser kallt ...

och snöyra ...

men vi ser ut att klara oss ...

från det värsta ovädret ...

sonen verkar rätt ok ...

vi ska skjutsa tillbaka ...

honom idag ...

till Mora ...


hade besök av Ludvig igår ...

vi skippade julmaten ...

och åt pizza ...

istället ...

en promenad ...

med Oscars mamma ...

det har blivit klent ...

med rörelse  ...

pga kylan ...

men har heller inte ...

proppat i mig ...

så mycket julmat ...

så det kanske går på ett ut ...


ha en bra annandag ...


Av Inger - 25 december 2010 15:33


kollade till stugan ...

kyligt men vackert ...

-15 ...

 så egentligen är det ovanligt varmt ...

haft besökare ser jag ...

räven ...

vi hämtade lite ved ...

till eldkorgen också ...



  


Oscar har varit hit och fikat ...

och för att hämta ...

" plankor " ...

att snickra med ...

snickarlådan hade tomten med sig ...

så nu blir det spik ...

i födelsedagspresent ...

om en månad ...



Av Inger - 24 december 2010 21:53


Oscar fick en löjsåg (röjsåg) ...

precis som han önskat sig ...

  


Ludvig har brummat med ...

motorsågen ...

så nu har jag hjälp med ...

"röjningen" till sommaren ...

vid sjön ...

eller vad tror ni ...


blev en bra julafton ...

trots allt ...

två små killar ...

som livar upp ...

en massa klappar ...

och god mat ...


i min nya eldkorg ...

brinner en brasa just nu ...

och jag tror att mannen ...

gärna vill följa med ...

till OSLO ...

på skid-VM stafetten i mars ...


en kvällstur ...

i bistert vinterväder ...

till Fredriksberg ...

har vi gjort ...

nu ikväll ...

men där var det betydligt varmare ...

här är det fortfarande ...

-23 ...

nu börjar det bli ledsamt ...

med denna kyla ...


ha en  skön julnatt ...  

Av Inger - 24 december 2010 10:12


  

det kanske blir en ...

God Jul ...

tillslut ...

sonen kommer hem ...

på permis ...

över jul ...

och det är bästa julklappen ...

inget annat spelar någon roll ...

man får andra värderingar ...

kan jag lova ...


jag vill önska er alla ...

God Jul ...

och njut av varandras sällskap ...

Av Inger - 23 december 2010 23:16


ja, tänk ...

att det aldrig blir ...

som man tänkt sig ...

ikväll ...

har vi spelat Bingo ...

på Mora lasarett ...

sonen vid gott mod ...

men vill gärna åka hem i morgon ...

hoppas, hoppas, hoppas ...

att det är ok ...

att få permis ...

hur som helst ...

så blir det en konstig jul ...

men vi är väl vana ...

vid att allt ska hända oss ...


tack för alla varma ...

kommentarer ...

de värmer ...


kramar till er alla ...

  


kallt i natt ...

tempen visade -33.5 ...

på skogen ...

bara -27 ...

här hemma ...

känns inte ens kallt ...

blev varnade för två älgar ...

som stod på sidan av vägen ...

det tackar vi för ...


god natt ...


Av Inger - 22 december 2010 15:42


som vanligt ...

är jag ledsen ...

har blivit mitt ständiga ...

läge ...

- 30 i morse ...

på många termometrar ...

jobbade några timmar ...

innan jag fick följa sonen ...

till doktorn igen ...

blev en sjukbil ...

till Mora ...

för att kollas upp ...

här tar man inte bilen ...

i kylan ...

om man slipper ...

10 mil enkel resa ...

lockar inte direkt ...

är rädd att få stopp på bilen ...

på skogen ...


åkt inte till jobbet igen ...

jag är helt tom ...

känns som om det ekar i mig ...

jag är trött, trött och åter trött ...

får ständigt höra ...

att det är många som har det jobbigt ...

det vet jag ...

men det hjälper inte mig ...

inte ett endast dugg ...

hur jag mår ...

kan ingen annan veta/känna ...

två dagar ...

till jul ...

känns inte kul ...

inte ett endaste dugg ...

bara jobbigt ...


vill bara ha en frisk son ...

i julklapp ...

och lite lugn och ro ...

inga överraskningar tack ...

varken positiva ...

eller negativa ...


kramar till er alla ...

som kom ända hit ...

hoppas ni har det bra ...

i julförberedelserna ...




Av Inger - 21 december 2010 20:27


har vi haft idag ...

- 22 grader i morse ...

så en del föräldrar ...

tyckte det var för kallt ...

men ett stort antal barn ändå ...

vi dansade långdans och ringdans ...

åt pepparkakor ...

spelade upp ...

överraskningen ...

min kollega och jag ...

sagoberättande ...

jullunch ...

vid långbord ...

med blandad grupp ...


  

Oscar ...

hugger in på ...

köttbullar, korv och julmust ...


en lugn em ...

många gick hem tidigt ...

vi läste sagor ...

tittade på julkalendern ...

innan jag gick hem ...


handlat ...

haft besök av Luddis ...

som hälsat på hos Susanne ...


vi tittar på Ernst ...

och strax deckaren ...

precis som igår ...

sonen i soffan ...

ser ut att bli lika som förut ...

får ringa doktorn ...

i morgon ...

för att rådgöra ...

om det inte känns bättre ...


nu är det risk ...

för -30 i morgonbitti ...

skulle jag tro ...

huvaligen ...

skulle gärna hålla mig inne ...

om inte jobbet kallat ...


ha det ...





Av Inger - 20 december 2010 21:15


en lååång dag ...

en sjuk son ...

som fått penicillin ...

för sitt ben igen ...

kallt igen ...

mannen jättesen hem ...

väntade på bilen ...

för att kunna åka och handla ...

min hade hjulen fryst på ...

kan det hända något ...

positivt i mitt liv snart ...

att det snart är jul ...

känns bara drygt ...

ingen större glädje ...

i mitt innersta ...

bara en massa måsten ...

som inte går att prioritera bort ...

skönt att få häva ur sig ...

känns lättare ...

när det är sagt eller skrivet ...


vi har förberett ...

för julfesten ...

i morgon ...

full rulle i några timmar ...

lite lek ...

dans ...

julmat ...

och en överraskning ...

som jag och min kollega ...

har förberett ...

få se vad det blir av det hela ...


har tittat på ...

myspys Ernst ...

tänk om jag hade tid ...

finns så mycket fint ...

att tillverka ...

men nästan allt ...

prioriteras bort ...

här i huset ...

hinner inte ...

mer än det nödvändigaste ...

tråkigt men sant ...

mat och julklappar ...

blir det ...

och lite damm i hörnen ...

får vi stå ut med ...

        

julkort skickas inte ...

i år heller ...

en mailhälsning ...

till de som träffas på datorn ...

får det bli ...

ser ut att bli en kall ...

och snörik jul ...

så det passar bäst ...

att ligga i soffan ...

och titta på TV ...


hoppas på en ...

ljusare morgondag ...


ha de ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards