Nuärjagmormor

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Inger - 3 augusti 2010 21:49



Så mycket grejer ...

det fanns på ...

Tulavippan   

handlade inte mycket ...

men en lampa och några böcker ...

slank med hem ...


     

vi fikade ...

vid Flottbrocaféet ...

så vackert vid Österdalälven ...

turbåten Lisskulla ...

låg vid "kaj" ...

vi fortsatte vår jakt på loppis ...

såg en skylt med ...

loppis på barnprylar ...

vi åkte och åkte ...

runt i en vacker by ...

men hittade aldrig fram ...

fortsatte hemåt ...

tittade in en loppisaffär ...

i Mockfjärd ...

men inga inköp ...

vi är lite kräsna ...

men en trevlig em ...

hade vi ...

Emma, Ludvig och jag ...


klippt gräs i två timmar ...

hos oss ...

och granntanten ...

kände mig så nöjd ...

när det blev färdigt ...

ifall det regnar i morgon ...


nöjd ända tills ...

jag läste mailen ...

fått svar på kameran ...

det skulle vara grus i den ...

så garantin skulle inte gälla ...

men jag har faktiskt ...

köpt till en extra försäkring ...

mot sånt här ...

och varit i kontakt med dem ...

skickat tillbaka ett mail ...

så få se i morgon ...

annars kan de ta kvar kameran ...

reparationen ...

skulle kosta lika mycket ...

som kameran kostade förra året ...


konstigt va ...

att de alltid har rätt ...

och en annan fel ...

varför ska man i såfall ...

köpa försäkringar ...

när de sen inte gäller ...

det är lika med mobiler ...

går de sönder ...

så är det alltid pga fukt ...

så då gäller inget ...

om man inte köpt till ...

ja, just det ...

en försäkring ...


vi får se vad de svarar ...

men jag blev jätteledsen ...

när allt ska krångla ...

inget går av sig själv ...

ringa, ringa och ringa ...

så drygt ...

så mitt goda humör ...

förbyttes snabbt till nåt annat ...


vi hörs imorgon ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards