Nuärjagmormor

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Inger - 26 juli 2010 21:11


  

var är sommaren någonstans ...

du kan väl inte redan ...

vara över ...

det är ganska varmt ...

men så fuktigt ...

det har duggat i stort sett ...

hela dagen ...

nu vill jag ha sol ...

så att hallon mognar ...

plockat vid huset ...

vi slänger ...

lagrar ...

och flyttar runt ...

men nu har jag gjort ett ryck igen ...

för nu blir det ...

fönsterbyte ...

i de två återstående rummen ...

hittar fortfarande ...

en massa gamla papper ...

nu efter min mormor ...

det här kommer att göra ...

att jag själv ska slänga en massa ...

det går inte att lagra allt ...

och till vilken nytta ...

en massa jobb ...

för de som ska ta reda på allt ...

men samtidigt ...

så gör jag en resa ...

genom mitt liv ...

min familjs historia ...

spelas upp ...

när jag läser gamla papper ...

tittar på gamla kort ...

minns saker ...

som jag hittar ...

men det tar tid ...

och kräver utrymme ...


fick besök av Ludvig ...

mamma och han ...

är ensamma den här veckan ...

en promenad ...

runt byn ...

gjorde L trött ...

sen kom farmor och faster ...

till Emma ...

hade inte sett L på länge ...

när alla åkt hem ...

blev det en koll vid huset ...

mattläggaren ...

hade gjutit badrumsgolvet ...

en gång ...

grabbarna gipsade vardagsrummet ...

innan vi körde ...

lite mer grejer ...

till mamma och pappa ...


 nu ska jag kolla lite urklipp ...

som jag hittat ...

hoppas på en skön natt ...

låg och läste länge ...

sen kunde jag inte sova ...

för det kröp i armen ...

så fruktansvärt ...

sviter av söndagens målning ...

förstår jag ...

så jag känner mig rätt trött ...

  


ha de ...

Av Inger - 26 juli 2010 09:39


gråvädret fortsätter ...

  

usch så tråkigt ...

jag hatar kylan ...

men det är bara att hoppas ...

att solen visar sig igen ...

även om det inte blir idag ...

lite ihopstädning ...

småplockande ...

får det bli ...

blir ett lass till Erikshjälpen ...

på onsdag ...

med ...

"måste bara bli av med"

skulle behöva ...

paketera mer grejer ...

för att det ska bli tomt ...

i sonens hus ...

samtidigt vill jag inte slänga ...

el ge bort alla saker ...

men just nu är det platsbrist ...


hjälp ...

mer lagringutrymme behövs ...

trolla med knäna ...

är vad som gäller ...


ha en bra dag ...

även ni som börjat jobba igen ...

  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards