Nuärjagmormor

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Inger - 10 juli 2010 20:55


 

en cykeltur ...

nu ikväll ...

resulterade i ...

att jag cyklade upp mot Malmsta ... 

passerade bron ...

där jag alltid ...

matade änder ...

när jag var liten ...

en ständigt återkommande aktivitet ...

hos mormor ...

supervackert ...

25 grader varmt ...

vindstilla ...

hörde bara lite ...

porlande vatten ...

från dammen ...

som skiljer ...

"min sjö"

från älven ...


annars har det varit en ...

riktig semesterdag ...

om man inte simmar ...

tjejsimmet ...

så håller man sig från Vansbro ...

istället ...

åkte vi åt andra hållet ...

till Lindesnäs ...

för att gå tipspromenad hos ...

Maude & Sixten ...

en vacker promenad ...

längs Äskan ...

och över ängarna ...

genom skogen ...

många promenerare ...

kluriga frågor ...

skulle ha läst tidningen ...

mer noggrannt under veckan ...

resultatet ...

vet ej ...

rättas senare ...

en fika innan vi åkte hem ...

för att hämta ...

badkläder ...

och en tur till stugan ...

  

för ett dopp ...

ingen jättevärme i vattnet ...

men skönt efter en stund ...


fortsatte till Oscar ...

som hade klämt tån ...

men efter lite glass ...

försvann det onda ...

vi gick ut ...

rensade lite morötter ...

vattnade ...

rullade på gräsmatten ...

(jag och O) ...

Oscar badade i poolen ...

med bara tröjan på ...

lekte Melker på Saltkråkan ...

- farbror Melker ...

- varför badar du alltid med kläderna på ...


blev en cykeltur ...

innan jag bänkat mig för ...

bronsmatch ...


en varm och skön dag ...

trodde det skulle regna ...

för det visades ...

på väderkartan igårkväll ...

tänk så fel det kan bli ...

och så bra det kan bli ...


men det börjar bli torrt ...

vattenkanonerna ...

går över ...

potatislanden ...

ett säkert tecken ...

på torka ...

men jag njuter ...

sol ute ...

sol inne ...

sol i hjärtat ...

sol i sinne ...

stämmer perfekt på mig ...


ha en skön kväll ...


Av Inger - 10 juli 2010 20:50


  

är vattenmelon ...

om den är riktigt krispig ...

slurp ...

dessutom ...

funkar den suveränt ...

som vätskepåfyllare ...

jag är dålig på ...

att dricka vatten ...

men duktig på ...

att trycka i mig ...

watermelon ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards