Nuärjagmormor

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Inger - 4 juli 2010 17:10


den här sommaren ...

följer förra ...

varmt samma dagar ...

nu har vi regnet här ...

för hur länge ...

ifjol var det 4 veckor ...


mulet i morse ...

torkade alla fönster ...

på utsidan ...

var i stort behov ...

förra gången var i höstas ...

spindelnät över rutorna ...

damm, sand och fågelskit ...

på fönsterbrädorna ...

men nu är det borta ...

sen kom regnet ...

dumt att torka ...

kanske ni tycker ...

men icke ...

jag är som Pippi ...

har jag bestämt mig ...

för att göra en sak ...

så blir det så ...

den gamla skiten ...

är i allafall borta ...

fortsatte med köket ...

inomhus ...

fönstertorkning ...

byte av gardiner ...

nu blir det en blåperiod ...

allt blir ju snyggt ...

till det vita ...


målat Oscars säng ...

så mycket jag kunde ...

komma åt ...

sonen målar panel ...

så det är ganska trångt ...

i snickarboden ...

men allt går ...

bara man vill ...

börjat rensa trädgårdslandet ...


vi åkte till mamma och pappa ...

och fikade ...

det är alltid uppskattat ...

pappa var lyrisk ...

över fotbollen igår ...

tyckte att ...

tyskarna var suveräna ...

kul när han tittar ...

han som alltid    ...


nu ska jag rensa ...

trädgårdslandet ...


ha en bra kväll ...


Av Inger - 4 juli 2010 17:01


 


det var inte bara vi ...

som simmade igår ...

vid stugan ...

ett måspar ...

hade två små dunbollar i vattnet ...

hoppas ni ser två prickar i sjön ...



   


inte så ofta ...

temperaturen ...

når de här höjderna ...

men igår em ...

hände det ...

+30 ...

jag ryser ...

så härligt ...

så att jag efter kvällmatchen ...

tog en joggingtur ...

när kl var 22.30 ...

så underbart härligt ...

att springa ...

när det är alldeles ljummet ...

tredje gången ...

jag var ute ...

och det gick jättebra att springa ...

hela tiden ...

nu är jag på G ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards