Nuärjagmormor

Alla inlägg under juni 2010

Av Inger - 3 juni 2010 22:48


Frihet är att kunna välja

och framförallt att kunna välja bort

Om du tänker

"jag vill" istället för "jag måste"

upptäcker du

vilken stor skillnad det blir

 

... varför inte använda

just den här dagen

till att röja upp i ditt hem.

Kanske har du något utrymme

som du vet med dig

att du borde ha gjort något åt ...

för länge sedan.

Ta chansen idag

och njut ordentligt

av belöningen när du blir klar.

 

Det är nog det jag gjort idag ...

jag har röjt ...

bland alla papper ...

och städat på bänken ...

känner mig väldigt tillfreds.

Spännande att läsa ...

kortet i morgon ...

får jag någon vägledning ...

måntro ...


nej, nu är det läggdags ...

men ljusa sommarkvällar ...

är till för att njutas ...

även om det är jobbdag ...

i morgon ...

zzzzzzzzzzzzzzzzz ...

Av Inger - 3 juni 2010 22:20


    


idag ...

har äppelträden ...

slagit ut i full blom ...

mina två träd ...

är översållade med blommor ...

det är så vackert ...

tänk om man kunde ...

stoppa tiden ...

nu när vädret är så härligt ...


vi har fixat ute på gården ...

lekstugan blir så fin ...

vi har planer på ...

mekarverkstad ...

a la Mulle Meck ...

i förrådet ...

göra i ordning ...

en plats ...

för geggalek ...

med sand, jord och vatten ...


lekig em ...

ja, ledig och ledig ...

men jag har i allafall ...

kommit i kapp ...

en del här hemma ...

som slutkläm ...

har vi sorterat ...

och slängt ...

hör och häpna ...

en massa papper ...

och kuvert ...

som lagrats på köksbänken ...

i flera, flera månader ...


en sväng till stugan ...

nu ikväll ...

mannen har skrapat det sista ...

han tänker måla i morgon ...

vi träffade "pipen" ...

som kom utflygande ...

ett konstigt ljud ...

från tallen ...

hörde vi  ...

är det ungar kanske ...


äntligen fredag ...

säger jag ...

varje torsdag ...

men särskilt den här ...

för det känns som en lång vecka ...

är till ända ...

planering i morgon ...

sen blir det väl ...

fortsatt jobb ...

ute på gården ...


ser faktiskt ut ...

som om det kan bli ...

en vacker helg ...

det är vi inte bortskämda med ...

  

cruising på lördag ...

kanske ett besök ...

      


ha en bra fredag ...


Av Inger - 3 juni 2010 22:14


  

katten blir jagad av skatan ...


Av Inger - 2 juni 2010 21:06


en riktig sommardag ...

har vi haft ...

möte hela dagen ...

förberedelser inför hösten ...

och avslutning på terminen ...

en promenad till ...

Hästängsleden ...

en ljuvlig kväll ...

lite vind ...

så myggen lyste med sin frånvaro ...

tystnad ...

bara göken ...

koko-ade ...

en grillad korv ...

innan vi gick tillbaka ...



här börjar leden ...

över sandåsarna ...

   

här passeras en myrstig ...


     

rejäla gångjärn ...

på dassdörren ...

och slogboden ...

med matlagnings och grillplats ...

och en vidunderlig utsikt ...

över myren ...


en fin naturupplevelse ...

som kan rekommenderas varmt ...


ha en bra torsdag ...  

Av Inger - 2 juni 2010 08:35


vad är det här ...

jo, det är min himmel idag ...

västra Dalarna ...

hör och häpna ...

ska få soligt idag ...

det låter bra ...

själv kommer jag mest ...

att vara inne ...

på processledarmöte ...

men kl 17 ...

ska vi ut och traska en del km ...

så jag är lycklig ...

om vädret håller i sig ...

det blir så mycket roligare då ...


ha en   dag ...

i hela Sverige ...

det behöver vi ...


nu ska jag packa i bilen ...

för naturligtvis ...

måste jag utnyttja tiden ...

och göra en massa ärenden ...

man är väl kvinna ...



  

Av Inger - 1 juni 2010 21:26

 

  

har vi haft idag ...

blev en utflykt ...

till fotbollsplanen ...

och den stora "sandlådan" ...

för beachvolley ...

vi tillbringade fm ...

där ...

med lek, fotbollsspel och mycket spring ...

jag åkte till östdalarna ...

för ett samtal ...

känner att det är bra ...

att det är sista besöket ...

vet egentligen vad som felar ...

och har fått hjälp förut ...

men har väl varit bra med en ...

"uppdatering" ...

fick en låda ...

med mig hem ...

med ...

Godmorgon kort ...

ett kort för varje dag ...

under året ...

med tänkvärda ord ...


... försök att ta det lite lugnare idag

och koncentrera dig på

att i första hand

göra färdigt det du påbörjat.

Låt stoltheten blomma

över vad du presterar

och bry dig inte om

att du kanske inte hinner med

riktigt allt

det du tycker att du borde .


(Adolf Monod)


har rensat lite i trädgårdslandet ...

allt har kommit upp bra ...

men det är snustorrt ...

trots allt regn ...

klippt fram de nya skotten ...

som kommer ...

där rosbuskarna stått ...

skönt att de lever ...

blev så tomt på tomten ...

när de försvann ...


sovmorgon i morgon ...

men sen är det heldag ...

processledarmöte ...

och sen utvecklingsmöte ...

avslutning ...

för all personal ...

det blir en tur runt ...

Hästingsleden ...

och korvgrillning ...

sen har vi inget mer ...

kvällsjobb ..

skönt ...


  

 

 

 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards