Nuärjagmormor

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Inger - 28 juni 2010 21:38


en varm och skön dag ...

barnaskaran minskar ...

varje vecka ...

Oscar har semester ...


efter jobbet ...

skulle jag passa på ...

att åka till Vansbro ...

för en del måsten ...

hämta medicinen ...

jag ringde om förra veckan ...

som var så komplicerad ...

att få recept på ...

mycket riktigt ...

den var inte inringd till apoteket ...

det ringdes från apoteket ...

till vårdcentralen ...

men det skulle ta en stund ...

när jag skulle betala ...

gick inte mitt kort ...

stört omöjligt ...

känns alltid lika pinsamt ...

försökte med alla kassor ...

gick inte ...

lämnade varorna ...

för att gå till bankomaten ...

gissa om den funkade ...

icke ...

tillfälligt fel ...

lyste i displayen när jag kom ...

fick springa vidare ...

till nästa automat ...

den konkurrerande banken ...

fick ut pengar ...

kunde betala ut mig ...

på apoteket ...

blev bara det mest viktiga ...

inhandlat ...

innan jag åkte hemåt ...

sur och grinig ...

jättehungrig ...

och sen ...

jag som planerat allt så noga ...

försökte ringa ...

både mannen och sonen ...

men tre pip ...

sen slog den av ...

hela tiden ...

ännu mer irriterad ...

avlämnade medicinen ...

handlade mjölk ...

innan jag kom på ...

att kolla saldot ...

på telefonen ...

du har 0,04 på ditt konto ...

där var felet ...

svårt att ringa för 4 öre ...

så fattig ...

 har jag aldrig varit förut ...


så nu har jag fyllt på telefonen ...

och rensat hjärnan ...

med hjälp av en joggingtur ...

ja, två dagar i rad ...

det känns bra ...


hoppas på   ...

i morgon ...

då åker vi till Bysjön ...

på em ...

  


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards