Nuärjagmormor

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Inger - 22 maj 2010 20:27


http://dalademokraten.se/sida/id/121552/


här finns ett reportage ...

om Kryckdragningen ...

som jag berättade om igår ...

men jag kom inte med på bild ...


i morse var det dimma ...

brukar det vara det i maj ...

men sen klarnade det upp ...

och blev varmt och soligt ...

dottern drog på möhippa ...

sonen drog till Karlskoga ...

på STCC ...

andra dottern drog på fotboll ...

mannen drog till stugan ...

för att fortsätta skrapa färg ...

själv drog jag ingenstans ...

på en gång ...

fixade hemma ...

behövs det tror ni ...

men sen drog jag till stugan ...

för att godkänna jobbet ...

och fika ...

mannen hade sällskap ...

av Spillkråkan ...

ni vet den i tallen ...


efter lunch ...

drog vi på marknad ...

men väl framme i Malung ...

vad tror ni ...

jo, spöregn ...

gick ett varv ...

men handlingssuget ...

var lågt ...

öppnade inte ens plånboken ...

mannen köpte Oscar ...

ett par jobbarshorts ...

neongula ...

och munkar ...

blev ett stopp ...

hos barnens faster ...

för att festa på munkarna ...

såg Sverige förlora på straffar ...

dotter två ringde ...

och de hade vunnit med 4-0 ...

över Bollstanäs ...

härligt med tre poäng ...

ösregnade på hemvägen ...

och åskan har mullrat ...

i Malung ...

blött här hemma också ...

jag tror inte bönderna ...

vill ha mera regn på ett tag ...


nu tror jag ...

att jag drar på mig regnstället ...

och tar en kvällpromenad ...


ha det ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards