Nuärjagmormor

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Inger - 21 april 2010 20:55



vaknade till en vit dag ...

jag skulle ta bilen ...

för att åka till Leksand ...

skippade skogsvägen ...

med sommardäck ...

och visste inte hur snöigt det var ...

men upptäckte snart ...

att vi nog hade mest snö ...


ett givande samtal ...

hade jag i allafall ...

mycket kommer upp ...

och jag får förklaringar ...

känns befriande ...

väcker tankar till liv ...

såna som jag tänkt förut ...

få se vart det leder ...


på hemvägen ...

blev det en fika hos Ludvig ...

som höll på att äta frukost ...


sytt lite gardiner ...

och letat i mina och mammas gömmor ...

blir nog bra ...

i deras nya boning ...

känns lite konstigt ...

att det är jag som fixar ...

finns dessutom ...

ganska mycket att plocka i ...

de har bott i huset ...

i  36 år ...

så det finns mycket samlat ...


fick besök av Ludvig ...

när jag var iväg ...

och satte upp gardiner ...


   

han hade present med sig ...

eftersom ...

jag fyller år i morgon ...

ett mormorljus ...

med en ljuvlig text ...

och presentkort ...

hos Adlibris ...

passar mig perfekt ...

Ludvigs mamma ...

är helt suverän ...

på att hitta presenter på nätet ...

Ludvig ...

hade fått små söta gympaskor ...

som han ...

stapplade runt i ...

men i dag är det så kyligt ...

att vinteroverallen ...

satt på igen ...


både Oscar ...

och Ludvig ...

har kvällsbadat ...

innan de åkte hem ...

sydde färdigt ...

gardinerna ...

så nu är fönstren färdiga ...

i morgon ...

måste jag göra ett ryck ...

bland ...

textilierna ...

bara nytt och fint ska med ...

sånt som är kul att använda ...


som ni märker ...

så har jag lite att pyssla med ...

beteendevetaren ...

som jag pratade med ...

ville att jag skulle tänka på mig själv ...

lite mer ...

och det jag vill själv också ...

men det blir nog i ett annat liv ...

känns det som ...

men det ska väl lösa sig ...

hoppas jag ...


hoppas i allafall ...

på varmare väder ...

för nu var det för ruggigt ...






  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards