Nuärjagmormor

Alla inlägg under mars 2010

Av Inger - 4 mars 2010 14:50


har gällt på förskolan idag ...

som tur är ...

fick vi stå i fönstret och titta på ...

gubbarna på taket ...

har haft en hårt jobb ...

mellan 1 och 1½ m på vissa ställen ...

det har resulterat i ...

jättehögar framför dörrarna ...

och framför fönstren ...

undrar när vi ska få se plattorna ...

på uteplatsen ...

dörrarna blev framskottade på en gång ...

men resten av snön ...

lär väl bli kvar ...

men det är skönt ...

att se att trycket på taket ...

måste ha lättat betydligt ...


en lugn dag annars ...

vi har hållit oss inne ...

dels för takskottningen ...

men även för vädret ...

solen "gassar" ...

men det blåser iskalla vindar från norr ...

slutade tidigt idag ...

så jag har sprungit med moppen ...

vilket behövdes ...

även om det blir skitigt igen ...

när de ska fixa i köket i morgon ...

 försöker rensa i röran ...

och bli av med lite "bra att ha" ...

visst går direkt ...

in i våra projekt ...

på förskolan ...

kommunens ekonomi ...

är väl som överallt ...

usel ...

så det gäller att trolla med knäna ...

hitta idéer ...

och fixa till med enkla medel ...

men det är inte bara av ondo ...

kreativiteten ...

får gå på högvarv ...

vi återanvänder ...

rena miljötänket ...

men ni  vet ...

men det som skräp för mig

är ett fynd för någon annan


nu blir det en promenad ...

trots blåsvädret ...

handla lite ...

panta ...

njuta av solen i ansiktet ...


vill ni se våra projekt ...

på förskolan ...

gå in här ...


ha en bra em ...

vi hörs senare ...

Av Inger - 3 mars 2010 20:46


  

och jag är less ...

på sportlovsvädret ...

kallt i morse ...

trodde på vackert väder ...

blev också blå himmel ...

men varför ska det blåsa så ...

och ska tydligen fortsätta ...

som tur var lekte vi ute på fm ...

för sen var det inte skönt ...


vi fixade en frisörssalong ...

innan vi gick ut ...

kom på att jag glömt att ta bilder ...

det har blivit mysigt på avd ...

med flera små lekvrår ...

vi fortsätter att vara kreativa ...

och jag hoppas ...

att vi kan vara påhittiga ...

när snön går bort ...

för det finns mycket att hitta på ute ...

roliga lekvrår ...

även på gården ...


snart slut på sportlovet ...

och den grå vardagen ...

vi har haft lite barn ...

under veckan ...

så det har varit lugnt ...

för dem som kommer ...

och det har blivit ...

lite andra lekkonstellationer ...

det är bra ...

att se att man kan ha olika kompisar ...

både små och stora ...

killar och tjejer ...

men vädret ...

har gjort ...

att vi varit inne ...

mer än vi tänkt oss ...

men förhoppningsvis ...

så ska väl solen visa sig ...

då blir det utevistelse ...

och verksamheten ...

flyttar ut ...

flexibilitet är viktigt ...


en kvällstur med bilen ...

målet var Lindesnäs ... 

där skidbacken hade kvällsöppet ...

klicka på länken ...

så får ni se vackert ...

vinterlandskap ...

även om Lindesnäs ...

är supervackert ...

i sommarskrud ...

så är den lilla byn ...

värd ett besök under skidsäsongen ...

det är synd ...

att man inte åker utför ...

men man kan titta på andra ...

eller ta ett pulkaåk ...


              nu ska jag titta på fuskbyggarna ...            

Av Inger - 2 mars 2010 20:40


  

idag har hon visat sig ...

solen alltså ...

men det har blåst kallt ...

men vi har sluppit snö ...

och det är vi tacksamma för ...

nu skulle taket ...

behöva skottas på förskolan ...

på skolan ...

var det två meter snö ...

på vissa ställen ...

före skottningen idag ...

så nu väntar vi på hjälp ...


vi har kunnat vara ute idag ...

flera gånger ...

så skönt ...

men nu vill vi ha tö ...

så att det börjar minska ...

på snölagret ...

nu börjar vi bli lite rädda ...

för en hög vårflod ...

älven kommer säkert ...

att stiga mycket ...

när snön väl börjar smälta ...


idag har jag fått hem två tapetkataloger ...

mannen levererade till affären ...

fick ta hem katalogerna direkt ...

så de är pinfärska ...

men vet inte om jag hittar nåt ...

inte som jag tänkt mig ...

så jag får nog fortsätta tänka ...


ikväll ...

har vi varit till Oscar ...

på bananpaj ...

Oscar längtade efter morfar ...

så vi gjorde ett besök ...

han kunde lägga alla sina pussel ...

och vi tittade på Emil ...

innan det var dags för gröt ...

och sängen ...


har tagit hem vitfärgen ...

från Oscars mamma ...

ska måla om kökslampan ...

tänkte jag ...

det bruna ska bli vitt ...

hoppas jag får tyg ...

till E:s kudde ...

så att jag kan sy den ...

i morgon ...


ett kvällsbesök ...

till Lindesnäsbacken ...

 i morgon ...

om vädret tillåter ...

tänker inte åka skidor ...

men titta på folk ...


blir en utedag ...

i morgon ...

om vi inte blåser bort ...


ha en bra kväll ...


  

Av Inger - 1 mars 2010 20:01


  

är jag idag ...

  

kram från mormor ...

Av Inger - 1 mars 2010 19:49

 

har det gjort hela dagen ...

lite mindre nu ikväll ...

jag är mycket tacksam ...

om ovädret går förbi oss ...

som kommer nerifrån ...

vi som skulle vara så mycket ute ...

en timme fixade vi ...

sen hade vi tröttnat ...


istället ...

har vi börjat inreda vår affär ...

i en liten "skrubb" ...

visar bilder ...

när vi känner oss färdiga ...


har tagit en promenad ...

nu i kväll ...

hyfsat väder ...

men sladdrigt efter vägen ...

men måste börja röra på mig ...

regelbundet ...

längtar efter ...

att kunna cykla ...

det är inte att tänka på nu ...

cyklar aldrig på vintern ...

när det finns snö ...

har vurpat någon gång ...

i halkan ...


ska titta på ...

familjen annorlunda ...

och njuta av vackra bilder ...

i Alltihemmet ...

som låg i lådan idag ...


ha en bra kväll ...

Av Inger - 1 mars 2010 07:48


  

det kan man undra ...

snön vräker ner idag ...

mars börjar ...

precis som februari slutar ...

är det obegränsade ...

mängder där uppe ...


Oscar och Ludvig ...

ska ha sportlovsaktiviteter idag ...

var det tänkt ...

få se hur det går ...

själv ska jag snart ...

traska till jobbet ...

inget planerat ...

förutom en massa utelek ...


känns tomt ...

på nåt vis ...

när OS är över ...

kvällarna har varit bokade ...

men nu får jag fylla dem ...

med annat ...

träning t ex ...

men skulle önska bättre väder ...


köket har stått still ...

i renoveringen ...

kaklet är borta ...

spacklat och klart ...

inväntar fredag ...

när mannen och sonen ...

är lediga ...

för att hugga i ...

ser jag fram emot ...

för just nu ...

ser det lätt rörigt ut ...


jag önskar er en bra dag ...

i "snöstormen" ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards