Nuärjagmormor

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Inger - 9 februari 2010 20:04


 

idag ...

har det snöat minst 1 dm igen ...

lappat ner hela dagen ...

som tur är ...

så är den lätt som en plätt ...

men det börjar bli högt ...

när man ska skotta gången till trappan ...

bilden visar ...

lilla uteplatsen ...

framför groventrén ...

kolla in min granriskruka ...

det som göms i snö ...

kanske kommer upp i tö ...

här jag har tänkt mig ...

att sitta och vårfika ...

snart ...

halva trädäcket ...

är täckt av snö ...

så det lär dröja ...


ungarna gungar ...

men gungorna ...

är nästan gömda i snön ...

men det är roligt att vara ute ...

det finns mycket att göra ...

vi har tränat ...

lite teater ...

fortsatt ...

med hjärtpyssel ...


i morgon ...

har jag en mötesdag ...

så barngruppen ...

får ledigt ifrån mig ...

hoppas på bättre väglag ...

när jag ska iväg i morgon ...

gillar inte ...

att köra bil ...

under vinterhalvåret ...


kvällen har ägnats åt ...

snöskottning ...

och badrumsstädning ...

måsten hela tiden ...


ska snart krypa till kojs ...

var jättetrött i morse ...

trots att jag sovit bra ...

den senaste tiden ...

en bra sak ...

som det kalla vädret ...

har fört med sig ...

är att vår katt ...

är lugn hela nätterna ...

vill absolut inte ut ...

sover mellan oss ...

och är lugn till klockan ringer ...


ha en bra onsdag ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards