Nuärjagmormor

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Inger - 28 januari 2010 19:43


Tog en härlig promenad ...

i det fina vintervädret ...

efter ...

dammsugning och golvtorkning ...

-5 grader ...

och vintervitt ...

efter gårdagens snöande ...

gjorde ett uppsamlingsheat ...

med min postlådeleverans ...


       

promenaden gick bakom järnvägen ...

i stationsområdet ...

snön hängde tjock på träden ...

trots kallsnön ...

en jättevacker lada ...

i fyra våningar ...

Nås högsta hus?

vinterväg ...

alldeles ensam ...

i ett vackert vinterlandskap ...

gör susen för en stressad kvinna ...

med många järn i elden ...


när jag kom upp på 71:an ...

såg jag att jag hade besök ...

Ludvig ...

hade tänkt besöka ...

gammelmormor ...

som inte var hemma ...

och det var ju inte jag heller ...

men Saga ...

blev överlycklig som fick gå in ...

Ludvig hann också ta henne i örat ...

men det godkände hon ...

annars så tror jag ...

att Ludvig ...

blir samma traktorkille som Oscar ...

ligger det i  generna ...

om en 8-månaders pojke ...

blir helt i extas ...

av farfars snöskottande ...

med sin fyrhjuling ... 

och vägrar lämna fönstret ...

då kan väl undra ...


mina beställda kläder ...

har redan anlänt ...

hämtat ELLOS- paketet idag ...

och när jag kom hem ...

från det ena leveransstället ...

så fanns det ett paket ...

från H&M ...

på byns andra paketutlämning ...

får hämtas en annan dag ...

hann inte idag ...

i allafall ...

så fick jag en snygg tröja ...

som går att ha på sig i morgonkväll ...

då är det problemet löst ...


måste säga att det var en snabb leverans ...

beställde på måndagskvällen ...

och idag är det här ...

Borås - Nås ...

gick som en blixt ...

och inte behövde jag springa  ...

i några affärer heller ... 


nu ska jag titta på Robinsson ...


Av Inger - 28 januari 2010 13:17


en lyckad storsamling ...

med båda avd ...

      

en buss av alla småstolar ...

en körpanel ...

egendesignade kepsar till fröknarna ...

en massa djur ...

som vi sjöng om ...

rörelselek ...

"punka på bussen" ...

byte av däck ...

matpaus med frukt ...

utfodring av djurparkens djur ...

blev en rolig lek tillsammans ...

idéen till leken ...

har jag hittat här ...


nu har vi nya idéer ...

som spinner vidare på det här ...

få se vart det leder ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards