Nuärjagmormor

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Inger - 4 januari 2010 21:49


är min melodi ...

därför händer det ...

att jag inte lyckas ...

el får göra om ...


  

hände ikväll ...

plockat fram mitt vargbroderi ...

som jag haft i flera år ...

inte kommit så långt ...

dåliga ögon ...

och omotivation ...

ligger bakom ...

men nu mitt i vargdebatten ...

fick jag ny energi ...

börjar leta mig fram ...

har så klart gjort en massa tok ...

sytt med två trådar ...

där det skulle vara en ...

bara att börja sprätta upp ...

motivationen tryter ...


läggdags ... 

Av Inger - 4 januari 2010 19:40


blev en bra dag ...

efter ledigheten ...

började i gympahallen ...

med spring, lek och bollar ...

skönt att få röra sig lite ...

när det var så kallt ute ...

även de små ...

fick traska fram och tillbaka ...

så det somnades gott efter lunch ...


vi byggde koja ...

åkte sparkcykel ...

innan Oscar ...

följde med pappa hem ...


blev en promenad ...

nu i kväll ...

trots -16 ...

känns ganska varmt just nu ...

en dag till ...

sen är det ledigt igen ...

så skulle det vara jämt ...


nu tänker jag se på sportens ...

Årskrönika ...

 

vi hörs i morgon ...


Av Inger - 4 januari 2010 09:07


- 18 ...

ser jag ...

grrr ...

alldeles för kallt ...

när jag dessutom vet ...

att det finns ett gäng barn ...

på jobbet ...

som behöver ...

och gärna vill vara ute ...

hoppas på några grader varmare ...

så att vi kan lufta oss lite ...

en stund går det bra ...

även om det är kallt ...

jobbet ...

gäller det att hålla ställningarna ...

den här veckan ...

tills alla kommer tillbaka ...


sitter här vid datorn ...

nöjd och belåten ...

och njuter ...

av att julen är ute ...

att det är ljust och luftigt inne ...

lite mindre dammsamlare framme ...

och jag vet ...

nu går vi mot ljusare tider ...

härligt ...


ha en bra dag ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards