Nuärjagmormor

Alla inlägg under december 2009

Av Inger - 28 december 2009 15:26


fick jag idag ...

när jag öppnade postlådslocket ...

och hittade ...


  

ELLOS vårkatalog - 10

varför är det så skönt ...

att bläddra i vårkatalogen ...

i slutet av december ...

men så trist ...

att titta i höstkatalogen ...

i början av juli ...


vi hörs ...

Av Inger - 28 december 2009 12:03


  

när jag slog upp mina blå ...

såg det ut så här ...

1 dm till ...

under morgonen ...

så idag ...

har jag avverkat ...

ett styrkepass ...

utomhus ...

med snöspaden ...

här behöver man inte ...

köpa gymkort ...

det är bara att styrketräna ...

helt gratis ...


  

och det är inte svårt ...

att välja skor ...

att känna sig snygg ...

är det inte tal om ...

det ska bara vara ...

praktiskt ...


en som är förståndig ...

och håller sig inne är ...


  

våran Prinsessa ...

Saga ...

satt i fönstret ...

och tittade ...

när jag blev svettig i snön ...


fick fikabesök på fm ...

en vän som tröttnat ...

på snö och förkylning ...

välkommet avbrott ...


nu tror jag ...

att jag ska städa på datorn ...

göra lite fler mappar ...

och flytta bilder ...

för snart är det dags ...

att beställa kort ...


ska göra ett besök på byn ...

behöver mjölk ...

titta in hos Precent ...

och lämna böcker ...


vi hörs ...

Av Inger - 27 december 2009 20:12


glömde visa min present ...

som jag fick av kullorna i Ä-bo ...


  

en egendesignad ...

disktrasa ...

det ni ...


har slöat hela dagen ...

fick besök ...

mannens storasyster ...

med man ...

och barnens farmor ...

det var längesen ...


en jättetrött katt ...

har vi här ...

hon har nyss gått ut ...

nåja, blivit utställd ...

efter ett helt dygn inne ...

fick nog av snöstormen igår ...

så hon har hållit sig under sängen ...

tills vi fick besök ...


blev en promenad nu ikväll ...

skönt, men rätt kyligt ...

gick förbi Ordenshuset ...

där det visades gamla filmer ...

och underhållning ...

jättemycket folk ...

såg det ut att vara ...

och det var ju bra ...

eftersom alla intäkter ...

skulle gå till driften ...

av lokalen ...

själv är jag dålig på ...

att besöka såna här tillställningar ...

ångrar mig alltid ...

när jag läser i tidningen ...

vad jag missat ...

men, men ...

jag är ingen kulturmänniska ...

föredrar sporthändelser ...


tittar just nu på ...

klipp från IDOL ...

verkligen många bra artister ...

som medverkat ...


snart måndag morgon ...

och jag är ledig ...

härligt ...

ska inte göra mycket ...

mer än bara vara ...

motionera ...

fota ...

läsa ...

blogga ...

med andra ord ska jag ...

ägna mig åt mig själv ...

den här lediga veckan ...

innan allt drar igång igen ...


vi hörs ...

Av Inger - 27 december 2009 12:03


http://www.youtube.com/watch?v=zq_QmcxjxUw


ny etta på svensktoppen ...

är inte så förtjust i ...

denna sångerskas låtval annars ...

men den här ...

fastnade direkt ...


Av Inger - 27 december 2009 10:46


- 12 grader ...

igen ...

gillar inte kylan ...

mannen skottar snö ...

nu har vi av den varan ...

så det räcker  ...

blir en lugn dag ...

utan planering ...

lite småplock ...

vi sov till 9.30 ...

när hände det senast  ...

Saga ligger fortfarande och sover ...

känner säkert på sig ...

vad det är för väder ...

tittade på film igår kväll ...

Rallybrudar ...

nu har sett fler filmer ...

under helgen ...

än jag sett på hela året ...

tror jag ...


ha en bra söndag ...

Av Inger - 26 december 2009 19:47


 

   


ett Ludvig-besök i snöyran ...

han demonstrerar ...

hoppgungan för oss ...

en massa julklappar ...

att trycka, klämma och plocka med ...

tänk att allt låter ...


vintrigt efter vägen ...

så det skönast ...

att hålla sig hemma ...

i morgon ...

är det nog bäst ...

att hålla sig från vägen ...

när många ska hem igen ...


nu blir det TV för hela slanten ...

skulle behöva ...

se på flera kanaler samtidigt ...

vet inte vad jag ska välja ...

hockey, Robinsson el Läckberg ...

vi får se ...


  

Av Inger - 26 december 2009 11:27


grått och tråkigt ...

snön yr ...

blir nog en innedag ...

skulle kanske ...

kunna småplocka med nåt ...

men det kanske blir bokläsning ...

Camilla Läckbergs senaste ...

har påbörjats ...

jättespännande ...


ett Ludvig-besök ...

kanske ...

om vi vill ut i ...

det antagligen dåliga ...

väglaget ...


har haft en tjälknöl i ugnen ...

hela natten ...

så lunchen är fixad ...

är rätt trött på ...

fet och tung julmat ...

nu blir det grönsaker igen ...


ha det bra i snön ...

Av Inger - 26 december 2009 00:46


juldagen ...

har övergått till annandag ...

kvällen har spenderats ...

framför TV:n ...

vi har tittat på film ...

offside ...

vet inte när ... 

jag sett så många filmer...

under julen ...

det var länge sen ...

virkat lite ...

min kanelbulle är snart färdig ...

mannen har tagit bilen ...

för att hämta sonen ...

och ett gäng ...

i Vansbro ...

den sedvanliga juldagsdansen ...

en riktig hemvändarkväll ...

för alla fd kommuninnevånare ...

har gått av stapeln ...

fick sms ...

kan ni hämta ...

det är helt ok ...

att få såna uppdrag ...

det är skönt att veta ...

att man är uppskattad ...

som förälder ...

alla har nog inte lust ...

att fråga ...


vädret idag ...

har varit blåsigt ...

nästan stormigt ...

några minusgrader ...

men det har inneburit ...

att det har varit bitande kallt ...


God natt ...

zzzzzzz ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards