Nuärjagmormor

Alla inlägg under november 2009

Av Inger - 8 november 2009 17:51


ett historiskt ögonblick ...

i Nås idag ...

grabbarna har vunnit ...

sin första seriematch ...

i innebandy någonsin ...

jättekul ...


 

här sitter min prinsessa ...

och håller koll på oss ...

när vi går till mamma och pappa ... 

för att fika ...

jag, Oscar och mamma ...

karlarna har hållit på med ...

extraljus på bilen ...

hela dagen ...


   

gammelmormor ...

blev så glad ...

när Oscar hälsade på ...

har inte sett honom på ett tag ...

vi passade på att ta en promenad ...

runt byn ...

såg att tomtarna ...

höll på att plockas fram hos Susanne ...    


har legat i soffan ...

nu på em ...

tittar på fotboll ...

huvudvärken har funnits där ...

hela dagen ...

men det känns som om det ligger ...

ett lock över oss ...

när jag tittar ut ...

gråvädret är totalt ...


har målat färdigt ljusstaken ...

annars har det inte hänt så många knop ...

 en typisk söndag ...

att invänta måndag ...

och en ny vecka ...


ha en bra kväll ...

Av Inger - 8 november 2009 11:56


från köksfönstret ...

ser jag domherren igen ...

snö på gång ...

annars så är det väldigt grått idag ...

4 grader varmt ...

och jätteblött ...


målat min ljusstake igen ...

förberett ett par utvecklingssamtal ...

lagat lite mat ...

som står i ugnen ...


på em blir det ett besök hos pappa ...

förstår egentligen inte ...

det här med mors-

 och farsdag ...

varför ska vi ha dagar för det ...

bara nåt mer att komma ihåg ...

det är väl viktigare ...

vad som sker i vardagen ...

för egen del ...

vill jag absolut inte ha någon uppvaktning ...

bara för att det är morsdag ...

det vanliga, spontana ...

och för barnen ev vill ...

är mer uppskattat tycker jag ...


ha en bra em ...


Av Inger - 7 november 2009 20:04


en lugn em har det varit ...

jag har målat lite ...

slöat framför TV:n ...

tittat på fotboll ...

AIK tog "the double" ...

grattis får jag säga ...

var det tyngre laget ...

värdiga segrare ...

fick besök av Ludvig ...

som skulle hämta en massa grejer ...

som mamma vill ha hem nu ...

när hon får plats med dem ...

så nu är lekstugan tömd ...

bara sonens bildelar kvar ...

lättade också lite i förrådet ...

så nu skulle det behöva städas där också ...

kanske i morgon ...


tittar på dansbandskampen ...

för att klicka över på körslaget ibland ...

för att se hur det går för Älvdalen ...


vi hörs senare ...

Av Inger - 7 november 2009 12:58


blev ett loppisbesök ...

ett riktigt fynd ...

Oscar fick en växa-säng ...

för 200 spänn ...

själv inhandlade jag ett par glasvaser ...

för 25 kr tillsammans ...

riktigt tunga ...

och med lite ovanligt utseende ...

ett besök i byns inredningsaffär ...

hann vi också ...

innan vi fikade hos Ludvig ...

och pussades med honom ...

de sista listspikningarna ...

blir gjorda idag ...

sen är det lite finputsning ...

att spackla och måla över spikhuvuden ...

men det får husägarna fixa själva ...


funderar på ...

att putsa mina ljusstakar ...

som jag fick från Haga ...

och börja måla dem ...

vita såklart ...


titta på cupfinalen i fotboll också ...

kanske ...


vi är så glada i Dalarna ...

Brage kommer att spela i superettan ...

nästa år ...

kanske ett besök på Domnarvsvallen ...

nästa säsong ...

massor av gamla storlag ...

kommer på besök till Borlänge ...


ha en bra dag ...

i mörkret ...

Av Inger - 7 november 2009 09:17


gråmulet ute ...

4 grader varmt ...

och snön är borta ...

så skööönt ...

blev ingen fotbollsträning ...

så vi åker till Ludvigs by ...

på loppis istället ...


ha en bra dag ...

Av Inger - 6 november 2009 21:45


tittade en snutt på Idol ...

och fick se en höjdare ...

Erik ...

som sjöng ...

världens bästa låt enligt honom ...

The show must go on ...

vilken prestation ...

nu såg jag bara de andra ...

i snabbreprisen ...

men ingen gjorde om hans prestation ...

en del hade valt ...

lite ovanliga låtar tycker jag ...

om det skulle vara ...

världens bästa låt ...


ska ta fram min QUEEN-CD ...

och njuta ...

några låtar är riktiga höjdare tycker jag ...


vi hörs i morgon ...

Av Inger - 6 november 2009 19:26


  

idag har mannen fixat middagen ...

och då blev det ...

känns det igen ...

men det var gott ...

och jag slapp fundera och laga ...


vaknade till en vit värld ...

så det var bara att traska till jobbet ...

kanske 3-4 cm snötäcke ...

men under fm ...

blev det töigt ...

och senare regn ...

så nu är det rent på vägarna igen ...

och liiiite snö kvar på gräset ...

en lugn dag på jobbet ...

planering ...

och lite barn på em ...

så det blev en del ...

"städa upp avd" ...

och förbereda inför nästa vecka ...

det behövs såna här dagar också ...


kvällen ...

kommer att bestå av TV-tittande ...

känner för att sova en stund i soffan ...


ha det ...


Av Inger - 5 november 2009 19:46


Det börjar bli vitt ...

och det fortsätter att snöa ...

får nog ta en promenad i gryningen ...

varit jättetrött i kväll ...

ett varmt bad ...

och lite slötittande på TV ...

innan Oscar ringde ...

han är ledig i morgon ...

pappa, farfar och han ...

ska titta på traktorer ...

häftigt ...

ska titta på ...

Mammas pojkar och lyxfällan ...

innan jag ska krypa ner ...

hoppas på bra sömn ...

men det är knackigt med den ...

alla klagar den här veckan ...

på att de har svårt att sova ...

är det fullmånen ...


zzzzzzzz ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards