Nuärjagmormor

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Inger - 5 augusti 2009 22:54


en dag med både glädje och sorg ...

en skön kväll vid stugan ...

med Ludvig och hans familj ...

vi har grillat gott ...

och vi har gråtit ...

men i vår familj ...

tar vi aldrig nåt för givet ...

och vi har lärt oss ...

att glädje ...

är en färskvara ...

som får behandlas därefter ...

inga planer ...

som sträcker sig långt fram ...

i tiden ...

det går sällan vägen ...

vi blir ständigt påminda om ...

att det inte är vi som bestämmer ...

vad som ska hända ...

skrattet och gråten ...

kantar ständigt vår väg ...

men vår rikedom ...

finns ändå i framtiden ...

Oscar och Ludvig ...

är våra små fantastiska ...

glädjespridare ...

tack mina tjejer ...

för att ni gett oss dem ...

som ger oss så många härliga stunder ...

men vad svarar man sin dotter ...

när hon frågar ...

Varför är det bara vi ?

ja, det undrar jag också ...


mina närmaste vet ...

 och ni andra ...

undrar ...

vad svamlar hon om ...

det har varit en svart dag ...

igen ...

men någonstans långt borta ...

vet jag att det som vanligt ...

finns en ljusning ...

vi ska bara ta oss dit ...

vi brukar göra det ...

mycket tack vare ...

vår starka sammanhållning ...

jag, min man ...

hans härliga syskon ...

och våra underbara barn ...


tack alla ni ...

som orkat följa mina ord ...

ända ner hit ...

när jag får skriva ...

och sätta ord på mina känslor ...

så är jag redo ...

att möta nya prövningar ...

och fortsätta ...

Min resa genom livet ...

som sannerligen ...

inte är lätt ...

men ständigt lärorik ...


Carpe Diem ...


Av Inger - 5 augusti 2009 09:32


sommaren är kvar ...

idag är det riktigt varmt ...

redan på morgonen ...

blir en grillning på em ...

så jag ska rota i frysen ...

efter nåt lämpligt ...


målade färdigt ett projekt ...

i går kväll ...

för nu är det dags att avsluta ...

alla påbörjdade arbeten ...

för på måndag ...

drar vardagen igång ...

härligt om jag får avsluta ...

semestern ...

med vackert väder ...

då känns det ok att jobba igen ...


ha en skön dag ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards