Nuärjagmormor

Alla inlägg under juli 2009

Av Inger - 29 juli 2009 17:22


vart tog värmen vägen ...

det blåser kallt ute ...

shortsen är utbytta ...

mot joggingbyxor ...

besökt bibblan ...

blev en trave böcker ...

en tur till loppiset ...

men bara mycket folk ...

och inget av intresse ...

nu blir det inget besök ...

förrän det är slut på semestrarna ...


ska ta och skala lite räkor ...

det blir räkmackor ...

till kvällsmat ...

ingår i frysrensningen ...

hittade oskalade räkor ...

som legat lagrade ett tag ...

så det blir bra ...


få se vad kvällen kommer att innehålla ...

Av Inger - 29 juli 2009 11:24


solen vill inte riktigt visa sig ...

men det regnar inte  heller ...

så jag får väl vara nöjd ...

dagarna rullar på ...

1½ vecka kvar av ledigheten ...

men nu vill jag ha fint väder ...

sitta ute och läsa ...

i en skön stol ...

bada nån gång till innan hösten ...

använda altanen ...

grilla ...


just nu får det bli lite ...

syltkokning ...

plockat hallon på fm ...

och blåbär sen igår ...

alltså blir det ...

Drottningsylt ...



ha en skön dag ...

Mat
Av Inger - 28 juli 2009 23:39


dagen har gått i bärets tecken ...

vinbär på fm ...



och blåbär på em ...

hämtade pappa efter lunch ...

med fikakorg ...

bärplockare och hink ...

och mina högsta stövlar ...

tycker nämligen inte ormar ...

får panik om jag stöter på en ...


en varm och skön ...

skogsvistelse ...

inte långt att gå ...

bra med bär ...

vad mer kan man önska ...

när vi fått våra hinkar fyllda ...

blev det fika vid stugan ...

vattnet hade sjunkit ...

helt underbart på altanen ...


hem för att rensa bären ...

och det har vi hållit på med hela kvällen ...

men nu har vi 17 l blåbär ...

rensade och liggande i frysen ...

det är lycka och rikedom ...



en annan rikedom ...

känner jag när jag läser ...

vad Oscars mamma skriver ...

barnen här ...

har inga lekland, sommarland ...

eller andra färdiga attraktioner ...

men i Oscars närhet och värld ...

finns så mycket annat att uppleva ...

läs här ...

för att se vad ni tycker ...

jag tycker att det är en ...

härlig eftermiddag i Oscars liv ...

att han har en fantastisk mamma ...

som kan beskriva ...

det lilla ...

så att det blir stort ...

det är det som Oscar behöver ...

tid med mamma och pappa ...

och en massa små fantastiska upplevelser ...

som är viktiga för honom ...


God natt ...



Av Inger - 28 juli 2009 12:13


nu är stolprojeket färdigt ...

jag blev riktigt nöjd ...

med mina skrala kunskaper ...

så blev det helt ok ...

det är bara att försöka ...

och försöka igen ...

blir det fel ...

så får man testa på ett annat sätt ...

tankearbete ...

är kreativt ...

och reflektion är nödvändigt ...

för att få tll ett resultat ...


kika in och jämför ...

ha det ...

Av Inger - 28 juli 2009 12:07


 

         solen skiner ...

tempen passerar 20 grader ...

men det finns mörka moln ...

men jag njuter ...

plötsligt finns energin ...

den kommer med solen ...


har bakat matbullar ...

och kokat mer saft ...

hoppas vädret fortsätter ...

då blir det en tur till ...

blåbärsskogen ...

med mannen och pappa ...


hoppas ni har solsken ...

Av Inger - 27 juli 2009 20:45



tre i rad el luffarschack ...

har jag spelat med Stina ...

har ni sett ett så charmigt spel nån gång ...


kalas på kvällningen ...

en kusin till barnen ...

har blivit stora damen ...

15 år ...

när hon föddes ...

var vi på cykel-SM i Vänersborg ...

en hel vecka ...

då var det spännande ...

att vänta på kusinen ...

som kom mitt i veckan ...


så i kväll ...

har vi ätit jordgubbstårta ...

och grillat korv ...


nästa vecka ...

fyller nästa kusin år ...

så vi har fullt upp ...

att kalasa ...


inget vidare väder ikväll ...

känns kallt ...

hoppas på bättre i morgon ...

ev blåbärsplockning ...

hittade några glasslådor ...

med vinbär i frysen ...

så nu har jag kokat saft på em ...

får bli ett kok i morgon också ...

innan jag fyller på med nya bär ...


i kväll blir det nog Beck ...

fast jag sett den flera gånger ...


ha en bra kväll ...


Av Inger - 27 juli 2009 14:40



ett litet ord ...

med stor betydelse ...

hittade en berlock ...

hos Susanne ...

som jag föll för ...


nu är snart kalas ...

Av Inger - 27 juli 2009 10:30



nu börjar du bli lite kul

att leka med


Oscar och Ludvig ...

tillsammans på golvet ...


här finns gårdagens pyssel ...


ha en fin dag ...

här ser den ut ...

att bjuda på mulet och ..... regn ...

överraskande ...

nja ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards