Nuärjagmormor

Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Inger - 24 juli 2009 23:16



usch, vad mycket vatten ...

det börjar bli ...

tog en sväng till stugan ...

för att kolla läget ...

vattnet ökar ...

och ändå rinner det ut i älven ...

med full kraft ...

och det ska komma mer vatten ...

nu är vi så less ...

idag har det varit fint ...

men det är ju bara en dag ...

sen är det flera dagar med spöregn ...


nu vill vi ha sol ...

och torka ...


Av Inger - 24 juli 2009 19:51



em har spenderats hos Ludvig ...

följde med dem ...

och tittade på tapeter ...

tapeter till Ludvigs rum ...

kommer på tisdag ...

det blir spännande ...

fikade innan jag åkte hemåt ...

en snabbis in till den andra ...

busgubben ...

när jag passerade ...

vi skulle titta i böcker ...

ser ut att bli en liten bokmal ...

det gillar jag ...


nu blir det en tur till stugan ...

ska titta till vattnet ...

har kommit ca 40 mm i natt ...

älven är vårflodsstor ...

men idag ...

har vi klarat oss från regn ...

än så länge ...


vi hörs ...

Av Inger - 24 juli 2009 12:06



nästa vecka ...

vet jag vad jag ska göra ...

plocka och frysa in bär ...

nu gäller det att jag hinner före ...

andra sugna varelser ...

som häckar i busken ...

har hängt upp ...

några CD-skivor ...

förhoppningsvis ska de skrämmas lite ...

hallonen är också på gång ...

idag har vi faktiskt ...

uppehållsväder ...

så det är uteliv som gäller ...

en tur till Ludvig kanske ...


ha det skönt i solen ...

Av Inger - 24 juli 2009 10:47


Dödergök


läst ut en bra bok ...

Dödergök ...

av

Katarina Wennstam ...

en spänningsroman ...

utan en massa mord ...

och seriemördare ...

brukar tycka att det är rörigt ...

när man får följa ...

flera olika personer ...

i deras tankar ...

men den här boken ...

längtade jag efter ...

att få fortsätta läsa ...

visserligen handlar den om ond, bråd död ...

men på realistiskt sätt ...


ha det bra ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards