Nuärjagmormor

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Inger - 23 juli 2009 23:17


det regnar så det dånar ute ...

20 mm i regnmätaren ...

för en stund sen ...

så kvällen har tillbringats ...

ute i snickarboden ...

så i morgon ...

kan jag fortsätta pyssla ...

ha plockat fram ett tyg ...

och ska spåna ...

på hur jag ska gå vidare ...

med mitt projekt ...

 jag får i allafall ...

mycket gjort den här semestern ...

även om vädret ...

tär på humöret ...

när det inte går att vara ute ...


nu får det vara godnatt ...

för i kväll ...


Av Inger - 23 juli 2009 20:00


det bara regnar ...

så trååååkigt ...

blev en tur till V-bro ...

mannen skulle handla ...

tog med farmor ...

en tur in på banken ...

vidare till Ä-bo ...

för att hämta sulkyn ...

som vi glömt varje gång ...

där var det fullt hus ...

så vi stannade inte så länge ...

en tur till Älvgården ...

för att spana in ...

secondhand ...

men såg inget av värde ...

tänkte besöka ...

silversmeden i byn ...

men han var inte hemma ...

det var synd ...

när vi var i närheten ...

tog en runda på Säla ...

där är vi inte så ofta ...


hemma ...

så har jag och sonen ...

slöat i soffan ...

och tittat på en jätteknäpp film ...

men ganska kul ...

mannen hämtade pizza ...

skönt att slippa matlagningen ...


tror jag gör ett besök ...

i snickarboden ...

målar lite mer ...

och skruvar isär fåtöljen ...

kanske det går att snygga upp den ...


som sagt ...

det ösregnar ute ...


ha det ...

Av Inger - 23 juli 2009 12:17


kollat vädret för lördag ...

www.yr.no ...

ingen munter läsning ...

för oss som ska till Hällefors ...

Diggiloo ...

men vi är ju vana ...

förra året ...

var det 32 kanonvarma grader ...

2007 ...

spöregnade det i fyra timmar ...

vet vilket jag helst väljer ...


ha en fortsatt bra dag ...

Av Inger - 23 juli 2009 10:05


idag känns det som en  vanlig torsdag ...

grått ute ...

hyfsat varmt ...

vet inget särskilt som ska hända ...

måste befatta mig med skurhinken ...

som jag gömt för länge nu ...

inga barnbarn i antågande ...

mannen städar snickarboden ...

vilket verkligen behövs ...

sonen har ont i halsen ...

bara två veckor kvar ...

av semestern ...


nej nu till attack ...

mot dammråttorna ...


ha det bra ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards