Nuärjagmormor

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Inger - 19 juli 2009 20:18


nu blev det så tyst ...

vi har haft fullt hus ...

på kvällningen ...

ett gäng tjejer ...

med mamma och pappa ...

kom och hälsade på ...

sen kom Oscar ...

med mamma och pappa ...

ville också träffa tjejerna ...

efter lite skåprensning ...

och prat ...

så var det dags för alla ...

att åka hem ...

med trötta små barn ...

ett kul avbrott i regnet ...

blev det i allafall ...

skulle ju se på fotbollen ...

 men det var mest avbrott i sändningen ...

så jag tittade på den sista kvarten ...

tror att det gick bra för Borlänge-Karin ...

Sverige vann i allafall med 2-0 ...


funderar på ...

att skruda mig i regnställ ...

för att gå ut och få lite luft ...


ha det ...

Av Inger - 19 juli 2009 15:34



blev jag ...

när jag vecklade ut ...

den här stora teckningen ...

har nog ritats för 15 år sedan ...

och sparats i ...

bra att ha skåpet ...

jag hoppas det stämmer än ...




Av Inger - 19 juli 2009 15:30



började städa ...

i ett bra att ha skåp ...

hittade ...

den här klockan ...

som jag köpte på loppis ...

förra året ...

10 kr stod det på prislappen ...

ett batteri ...

och så funkar den ...

nån av smågrabbarna ...

är kanske spekulant ...



Av Inger - 19 juli 2009 11:54


efter sol ...

kommer regn ...

nu har vi det här igen ...

men när jag inte kan ...

vara ute och njuta ...

av vackert väder ...

så får jag hitta på nåt annat ...


målat färdigt ...

mina vita projekt ...

soffan och bordet ...

nu på förmiddagen ...

blev så fina ...

överlämnar till dottern ...

att bestämma tyget ...

tror jag ska vända upp och ner ...

på sovrummet idag ...

har börjat städa undan lite bråte ...

men jag skulle gärna ...

vilja ha en ny ...

ickekattriventapet ...

en mörk fondvägg ...

vore inte så dumt ...

jag kan börja med att plocka undan ...

lite onödiga, dammsamlande prylar ...


till kvällen ...

blir det fotboll på TV ...

min dotters kompis ...

och fd kollega i Ornäs BK ...

debuterar i damlandslaget ...

mot Kina ...

grattis till en strong prestation Karin ...


vi hörs ...

Av Inger - 19 juli 2009 00:37


ett nattligt inlägg ...

får det bli ...

klarat av disken ...

efter ...

en mysig kväll ...

vid Nåsen ...

Stockholmarna och vi ...

och Ludvig med familj ...

vi har grillat hamburgare ...

pratat och pratat ...

tiden sprang iväg ...

plötsligt var det ganska svart ...

men med tända ljus ...

fortsatte kvällen ...

lite regn på plåttaket ...

förhöjde mysstämningen ...

hade gärna stannat kvar ...

och sovit där ...

men vi hade inte planerat att stanna ...

så det får bli en annan gång ...

efter lite mat ...

så sov Ludvig som en stock ...

efter att han hälsat på ...

gammelmormor och morfar ...

så följde det med ...

till min lilla stuga ...

en ljuvlig kväll har det varit ...

alldeles ljummet i luften ...

precis som det ska vara ...

när det är sommar ...


nu är det läggdags ...

sov gott ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards