Nuärjagmormor

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Inger - 14 juli 2009 23:53


oj, vad många husvagnar jag sett ...

i brist på snickring ...

blev det en kvällstur ...

till mannens syster ...

tittade på Allsången ...

sen åkte vi upp till Malung ...

för att titta på campandet ...

husvagnar över hela samhället ...

och människor ...

på väg till dansen ...

blev lite sugen ...

att svänga mina lurviga ...

men det stannade vid det ...

i morgon ...

blir det säkert som vanligt ...

publikrekord ...

när Lasse Stefanz finns där ...


nu är det läggdags ...

måste ställa klockan ...

för jag har frisörbesök kl 9 ...

ska bli skönt ...

kalufsen är ganska tjock ...


ha det ...

Av Inger - 14 juli 2009 16:18



mycket vatten vid stugan ...

vattnet går nästan upp på gräspiren ...

tror aldrig att jag sett så högt vatten ...

här förut ...

men idag har det varit varmt ...

solsken och inget regn ...

plockat ihop ...

och städat i lekstugan ...

insåg att det skulle bli trångt ...

att ta med sängen ...

det projektet ...

får ligga vilande ...

tog med bord och stolar i allafall ...


mannen har fixat altanmattan ...

vi har möblerat ...

städat ...

flyttat in och flyttat ut ...

möbler ...

tog med en liten kökssoffa hem ...

ska måla den vit ...

så passar den hos Oscar ...


så nu finns det att göra ...

ett litet bord ...

i lekstugan ...

ska också bli vitt ...

passar kanske vid stugan ...

så just nu flyttar vi runt möblerna ...

för att se var de passar ...

lugnt på snickerifronten idag ...

Ludvig och Oscar ...

besöker björnarna i Orsa idag ...


ha en bra em ...

Av Inger - 14 juli 2009 09:24


solen skiner ...

det blir en dag vid stugan ...

måste dit och kolla in vattnet ...

det var tydligen högt igår ...

letar febrilt efter ...

en sängkappa ...

som jag är säker på att jag har ...

kommer väl fram ...

när jag skaffat en ny ...

ska göra soffa ...

av en gammal säng ...

får ta till kreativiteten ...

nu ska vi tömma ...

lekstugan på lite möbler ...

lekstugan fungerar just nu ...

som förråd ...

så det är svårt ...

att använda den till lek ...


ha en bra dag ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards