Nuärjagmormor

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Inger - 7 juni 2009 21:37



en slödag har det varit ...

kallt och tråkigt väder ...

nästan frost i natt ...

en tur till Ludvig ...

gjorde vi på fm ...

lämnade lite kläder ...

som Oscars mamma ...

och jag ...

handlade på rea i våras ...

innan vi visste vem Liten var ...

han äter, sover ...

håller mamma vaken på natten ...

precis som det ska vara ...


besök av Oscar på em ...

hela gänget var och röstade ...

lite högtidligt att lämna sin röst ...

tillsammans med nästan hela Europa ...

tittade på tennis ...

gick inte så bra ...

men Söderling har gjort en kanoninsats ...

ska jag vara ärlig ...

så blundade jag en stund ...

mellan andra och tredje set ...


tog en promenad ...

för att piggna till ...

plockade lite smörblommor ...

för att dekorera en krans ...

men behöver lite mer ...


men nu vill jag ha lite värme ...

tror jag fryser ihjäl snart ...

junimånad ...

och det går inte att sitta ute ...

känns som om hela sommaren rinner iväg ...

skulle ha behövt ...

städa trappan ...

och altanen ...

som är alldeles gula ...

men det är för kallt ...

att plaska med vatten ...

men allt växer ...

konstigt nog ...

frodigt och fint ...

min ruccola är ätfärdig ...


barnens sandlåda ...

som är min finaste plantering ...

är som vackrast nu i juni ...


ha en bra måndag ...

min är ganska lång ...


Av Inger - 7 juni 2009 14:02



en liten sädersärla ...

som håller till på bryggan ...

jag är glad ...

när de stora kanadagässen ...

håller sig borta ...

de skitar ner nåt ofantligt ...

rent ut sagt ...

jätteäckligt ...

en tur runt sjön ...

gjorde att vi hittade ...

ett minnesmärke ...

som vi inte visste om ...

en Varggrop ...

grävd för många år sen ...

kommer ni ihåg ...

att Emil i Lönneberga ...

grävde varggrop ...

och fångade Kommendoran i ..

en sån grop såg vi ...

med andra ord ...

så har det funnits varg ...

i våra trakter ...

 för länge sen också ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards