Nuärjagmormor

Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Inger - 23 maj 2009 17:36



moster har en spännande stenhög ...

som jag kan krypa upp på ...

Oscar hälsade också på moster ...

käkade korv ...

och undersökte allt ...

var ute på en tur ...

hade hämtat sand ...

till sandlådan ...

nu är grunden rest ...

till veckan kommer det snickare ...

det blir spännande att följa ...

vi tog en promenad ...

innan jag åkte hem ...

kom en störtskur ...

som hette duga ...

vi fick uppsöka skydd ...

men när jag kom hem ...

så hade vi inte fått något regn ...

väldigt lokalt tydligen ...

i morgon får det bli en vilodag ...

ska laga en del mat ...

så att det finns till veckan ...

har långa dagar framför mig ...


nu ska jag gå en tur i mitt land ...

ska kolla om något börjat att gro ...

det har i allafall kommit vatten under veckan ...


ha en skön kväll ...

Av Inger - 23 maj 2009 11:25



solig dag ...

mannen har åkt ...

för att hjälpa till med grunden ...

hos vår dotter ...

som varit upp i natt ...

och kännt av Liten ...

kanske är det dags ...

när grunden är på plats ...


Oscar har också varit uppe ...

troligen har han kännt av krupp ...

lite hostig ...

samtidigt som vi väntar på vattkoppor ...

men ser inte ut att bli några ...


så jag är helt solo idag ...

sonen har dragit på STCC ...

till Karlskoga ...

tvättat golven ...

städat badrummet grundligt ...

ska torka köksfönstren ...

för det är nödvändigt ...

hinner mycket ...

i ensamhet ...

när man inte blir avbruten hela tiden ...


på em blir det en tur ...

till Björbo ...

för att kolla på grunden ...

och en slink in ...

hos Oscar ...

för att hämta Oriflame ...

och avlämna ...

såpbubblor ...


en slappstund i solstolen ...

skulle också behövas ...

om solen stannar kvar ...

vill inte ha något regn idag ...


hoppas ni har det bra allithop ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards