Nuärjagmormor

Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Inger - 18 maj 2009 18:50



ser ut som en bild från skotska höglandet ...

grönska och får ...

men hittade de här vackra fåren ...

på min duggregnspromenad nu i kväll ...

på en äng i Borg ...

hit ska Oscar och jag ta en tur ...

när han kommer ...

jättesöta små svarta lamm ...

som svarar när man bräker ...

fanns heller inga traktorer i närheten ...

som kan konkurrera om Oscars uppmärksamhet ...

som sagt duggar det lätt ...

efter en regnig dag ...

kanska kallt ... 8 grader

men friskt ...

hoppas det har sköljt bort allt pollen ...


ska måla mina objekt en gång till ...

några ljusstakar bl a ...

det är helt klart inneaktiviteter som gäller i kväll ...

utom för mannen ...

som håller på med gräsmattan ...

krattar, krattar, krattar ...

just nu ganska geggig ...

men bra väder att så gräsfrön i ...


önskar bättre väder i morgon ...

vi tänkte ha utedag ...

men tyvärr ser prognosen dyster ut ...

men det finns väl regnställ ...

två arbetsdagar kvar ...

sen fyra lediga ...

tar semester på fredag ...

känner att jag behöver ...

alla långledigheter som man kan fixa ...

i morgonkväll ...

är det dessutom utvecklingsmöte ...

sista för den här terminen ...

nu är det segt att jobba på kvällen ...

när det finns så mycket att pyssla med hemma ...

och ute ...


ha en skön kväll ...



Av Inger - 18 maj 2009 13:11


åh regnet det bara öser ner ...

men det gör inget ...

bra att det regnar bort lite pollen ...

vattnar min gräsmatta ...

och frösådden ...

ska ta och städa lite nu på em ...

bra väder för det ...


vi hörs senare ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards