Nuärjagmormor

Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Inger - 17 maj 2009 21:05



på landet ...

är det inte så noga med arbetstider ...

när vi tittar ut genom fönstret ...

så är han här ...

han som grävde jordvärmen åt oss ...

nu ska han planera lite ...

så att det går att laga till gräsmattan ...

vad är klockan ...

jo, 21.00 ...

söndagkväll ...


vi som var färdiga för sängen snart ...

Av Inger - 17 maj 2009 20:42


de här små skönheterna ...

får symbolisera dagen ...

en rätt ljuvlig "sommardag" ...

om man inte är kräsen ...

jag har i allafall haft linne på mig ...

när jag "donat" ...

gräset har blivit klippt ...

så nu blev det snyggt framför huset ...

veden är staplad ...

bara skräpet kvar ...

målat lite saker ...

ljusstakar bl a ...

tvättat en hel del ...

överkast, gardiner mm ...

sånt som är skönt att få torrt ute ...

ifall det regnar i morgon ...

men mina favoritgardiner krympte ...

väldigt mycket ...

ser ut som "flaggor på halvstång" ...

tänker fråga om det är meningen ...

blev missbelåten ...


på fm pratade jag med E ...

hon ville tala om ...

att hon bestämt sig ...

för att sälja sitt älskade Haga ...

hinner inte vara här ...

kvinnor mitt i livet ...

har en tendens att ha för mycket ...

att tiden inte räcker ...

känns det igen ...

i alla fall känns det sorgligt ...

men det har jag haft på känn ...

en längre tid ...

en aktiv familj ...

med många intressen ...

ett stort hus ...

som kräver skötsel och underhåll ...

och en del kostnader ...

fastän det inte används ...

förstår dig till fullo ...

det blir säkert bra ...

huvudsaken är att du bestämt dig ...

ingen annan kan säga hur du ska göra ...

objekt finns det alltid ...

om du blir sugen ...

senare i livet ...

du är ju alltid välkommen hit ...

och vi kanske kommer lite oftare istället ...

vi hoppas på en härlig sommar ...

där du kan avsluta ...

i lugn och ro ...

ser fram emot att ni kommer snart ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards