Nuärjagmormor

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Inger - 10 maj 2009 21:37


haft besök av nära och kära ...

åt kvällsmat allihop ...

lite skåprensning ...

men alla blev mätta tror jag ...

när Oscar åkt hem till sängen ...

tog vi en biltur ...

för att kolla efter ...

varg, älg, björn, vildsvin ...

men vi såg bara en tjäderhöna ...

på långt håll ...



kom på att vi skulle ...

titta på Björnkortset ...

ett minnesmärke ...

över en björndödad ortsbo ...

någon gång på 1800-talet ...

så vi gick och gick ...

och följde pilar och markeringar ...

men hittade inget ...

dessutom var min ...

höggravida dotter med ...

men hon travade gladeligen på ...

så vi fick oss en kvällspromenad ...

en vacker kväll ...

men kall ...

bara +6 grader ...

så det blir kanske frost inatt ...


lång dag imorgon ...

ska ta med Oscar hem ...

för att åka tillbaka på personalmöte direkt ...

Oscar och mamma är ensamma ...

den här veckan ...

så middag med morfar ...

står på dagordningen ...

har fått på en cykelsits ...

så nu kan vi ta oss fram, Oscar och jag ...

mannens syster ringde och frågade ...

om vi ville ha en sulky ...

som hon skulle avyttra ...

självklart tar vi emot den ...

känns som om vi är småbarnsföräldrar igen ...

bilstol, cykelsits och barnvagn ...

men det är så skönt ...

att det finns ...

så att det inte ska med varje gång ...

vi får besök av Oscar ...


nu är det väl läggdags ...

vi hörs imorgon ...

Av Inger - 10 maj 2009 14:50


yttersta udden vid min lilla stuga ...


efter en regning fm ...

det har vräkt ner ...

så blev det en städtur till stugan ...

torkat lite i fönstren ...

flyttat på lite prydnadssaker ...

hjälp, var ska jag göra av allt ...

 jag inte vill ha ...

flyttat på lite möbler ...

blir en del över ...

är jag rädd ...

huset är så litet ...

så det finns inte plats ...

för sånt som inte har någon funktion ...

men känner mig jättenöjd ...

med gardinerna ...

det blev så ljust och fint ...

ska måla om några ljusstakar ...

till vitt ...

det gäller att använda färger ...

som gör att det ser större ut ...


nu är det lite bättre väder ...

hoppas det håller i sig resten av dagen ...

ha en bra söndag ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards