Nuärjagmormor

Alla inlägg under april 2009

Av Inger - 15 april 2009 08:12


en grådassig dag ...

ser det ut att bli ...

mina röda stövlar ...

har visat sig bli en bra investering ...

känner mig lite snuvig ...

Oscar baciller, kanske ...

lång dag idag ...

men det blir nog mycket utelek ...

och lite fix på avdelningen ...

skolan har påsklov ...

då tar vi det också lugnt ...


vi hör s i kväll ...

ha en bra dag ...

Av Inger - 14 april 2009 20:50



i kväll hittade vi ...

vårens första vitsippa ...

när vi tog en promenad ...

längs älven/forsen ...

jag, Oscar, mamma och farmor ...

det mest spännande ...

tyckte Oscar ...

var att tåget dundrade förbi ...

farfar, morfar och pappa ...

fixade färdigt veden ...

Oscar var på bättringsvägen ...

men stannar hemma med pappa ...

i morgon ...

det är jättemycket snuvor och hostor ...

just nu ...

verkar aldrig ta slut ...


har varit en lång dag ...

började tidigt ...

efter jobbet ...

blev det en tur med pappa och son ...

till apoteket ...

och blomsterbeställning ...

så det fick avklarat ...

planterat lite penséer i kruka ...

krattat lite ...

hos Oscar blommar påskliljorna nu ...

de har ett bättre klimat ...

5 km söderut ...


nu ikväll ...

blev det en joggingtur ...

säkert ½ år sen sist ...

gick ganska bra ...

även om det bara blev en tur på 3 km ...

fruktansvärt otränad ...

men nu känns det bra ...

nu är det dags för duschen ...


ha en skön kväll ...

Av Inger - 13 april 2009 21:56


Glömde en sak ...

har samlat vuxenpoäng idag ...

har deklarerat ...

jättesvårt ...

ett SMS ...

så var det klart ...

ingen upplyftande läsning ...

men nu är det gjort ...

så var det bara att betala ...


tråkigt, tråkigt, tråkigt ...

att vänta på fortsättning på filmen ...

jag hatar alla avbrott ...


ha en fortsatt bra kväll ...


Av Inger - 13 april 2009 20:27


 


idag har det mest bara regnat ...

men snöhögarna har försvunnit snabbt ...

bakade och lagade mat på fm ...

pratade med min väninna från Solna ...

alltid lika roligt ...

tyvärr blir det långt mellan samtalen ...

men jag håller henne uppdaterad ...

genom bloggarna ...

när jag pratar med henne ...

suger det av längtan ...

att träffas igen ...

men rätt vad det är ...

så sticker vi till stan ...

vi behöver inte så lång förberedelse ...


följde min dotter till grannbyn ...

skulle kolla på lite inredning ...

mötte den andra dottern ...

på väg dit ...

hon var ute efter Cola ...

sambon magsjuk ...

fy och blä ...

tur att vi träffades ute igår ...

inhandlade ingenting ..

känns skönt ...

att kunna åka tomhänt hem ...

men det är kul att kolla ...

på fina saker ...

åt lunch ...

sen bestämde vi oss för en stadstur ...

sonens telefon ...

behövde lämnas in igen ...

och eftersom ...

det regnat hela dagen ...

 så passade det bra ...

O fick "springskor" ...

kan inte klampa runt i vinterskor ...

hur länge som helst ...

och sonen investerade ...

också i "springskor" ...

dock lite dyrare ...

till mig själv blev det inget ...

såg inget jag ville ha ...

blommiga blusar ...

är absolut inget för mig ...

blev dock en fika ...

kom på att det bara blivit ...

en kopp kaffe förut idag ...

en tur till IcaMaxi ...

blev det ...

för lite matinköp ...

avlämnade O:s inköp ...

när vi passerade ...

plutten var piggare idag ...

skönt att de är lediga i morgon ...

nu hoppas jag på bättre väder i morgon ...


snart film ...

sen är det tidig morgon igen ...

puh ....




Av Inger - 12 april 2009 21:53


en solig och härlig dag ...

tog en tur till stugan ...

krattade lite barr ...

satt i solen och njöt ...

fikade och läste ...

lyssnade på tystnaden ...

och fågelkvitter ...

ska investera i ett par fågelholkar ...

de som redan finns ...

är ganska skraltiga ...

hade med mig lite småprylar ...

till stugan ...

som jag tror behövs där ...

blev en lunch av rester idag ...

i morgon planerar jag lasagne ...

matdosedags igen ...

har varit en skön helg ...

och då har det ljuvliga vädret ...

bidragit till stor del ...

 em tillbringade jag i en stol ...

med en bok ...

i solen ...



ljuvligt ...

tog en biltur ...

senare ...

till ena dottern ...

som var på väg på middag ...

vände hemåt ...

kikade in hos Oscar ...

som hade feber ...

men pigg ändå ...

hade fått hem ...

cykel, trehjuling och cykelsits ...

från mammas kusin Stina ...

så bra med secondhand ...


en kvällspromenad har det blivit ...

det är också härligt ...

med den ljusa årstiden ...

kikade på änder som dök i älven ...

kommer lite isflak ...

flytande norrifrån ...

i den annnars helt isfria älven ...


i morgon lovas det sämre väder ...

kanske blir det lite bak ...

och lite städning ...

tänk att det behövs städas jämt ...

är det inte konstigt ...


ha en skön kväll ...



Av Inger - 12 april 2009 10:10


solen strålar ...

ser ut att bli en härlig dag ...

slängt en massa arbetskläder i maskinen ...

hu, vad lortigt och tråkigt allt är nu ...

vill bara bli av med alla vinterkläder ...

men här uppe ...

måste lite finnas kvar ...

april ut ...

innan sommarkläderna byter plats ...

men jag börjar lite smått ...

att tvätta bort ...

lite får vi frysa på morgonen ...

innan solen kommer ...


mannen i huset ...

har åkt för att kapa ved hos farmor ...

sonen har åkt för att spika innertak ...

hos sin tremänning ...

och jag ...

vad ska jag göra ...

ingen stor matlagning idag ...

det får bli rester ...

rensat lite i stora garderoben ...

nu på morgonen har jag gjort ...

bloggar och fikar ...

medan jag tänker ...

kanske en tur till ...

Min lilla stuga ...


vi får se ...


Av Inger - 11 april 2009 19:21



Oscar har provat gungan ...

hos Elwira ...

vi tog en promenad dit ...

efter lunchen ...

för att kolla in takspikningen ...

härligt väder ...

snön har försvunnit ...

det börjar torka på gräsmattan ...

blir nog lite krattning i morgon ...

finns jättemycket pinnar ...

från pilträden ...

ätit en massa mat ...

kladdkaka och grädde ...

godis ...

usch, tur att vi inte äter ...

så här mycket jämt ...

blev så tyst ...

när alla åkt hem ...

ska sätta mig och sy lite ...

medan jag tittar på Robinsson ...

ev hämtning i V-bro ...

i natt ...

vad gör man inte för sina barn ...


så härligt med några lediga dagar ...

längtar till semestern ...

nån mer som gör det ...


Av Inger - 11 april 2009 10:26



Glad Påsk

ser ut att bli en härlig påskafton ...

solen strålar redan ...

tvättmaskinen går för fullt ...

det är så kul att tvätta ...

när man kan hänga ute ...

annars är det matförberedelser ...

lite sill och ägg ...

jansson ...

så måste jag ha kyckling ...

till icke-sillätare ...

en kladdis till efterrätt ...

sen får det nog bli en promenad ...

mannen i huset ...

har åkt till lillasyster ...

med födelsedagspresent ...

och transportbandet ...

men där härjar magsjukan ...

så det blir inget besök ...

tråkigt ...

för det hade varit roligt att träffa allihop ...


nej, nu kallar maten på mig ...

ha en härlig dag ...

i glada vänners lag ...

Mat

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards