Nuärjagmormor

Alla inlägg den 25 april 2009

Av Inger - 25 april 2009 22:02



liknar Nils Karlsson-pyssling ...

i sin randiga mössa ...

mopeden han sitter på ...

har hyresvärden Gunnar plockat fram ...

det roliga är att hemma hos morfar ...

finns en likadan ...

hans systrar har haft en när de var små ...

så den här modellen är nog tidigt 70-tal ...


sov 1½ timme ...

sen var det full rulle ...

vi letade fram lite grejer från lekstugan ...

en liten dockvagn ...

och lite koppar och kastruller ...

när mamma kom tillbaka ...

blev det fika ...

(macka och mjök) ...

en tur till kyrkgården ...

mamma hade påskliljor med sig ...

som får lysa upp på gravarna ...

sen ville morbror ...

ta en tur med Oscar ...

morbror är piggare nu ...

utslagen har nästan försvunnit ...

så han är lite gladare ...

Oscar och morbror ...

promenerade runt byn ...

kollade in en grävskopa ...

provsatt en fyrhjuling ...

hälsade på hos Oscars dagisfröken ...

(det var lite konstigt)

dags för middag när de kom hem ...

idag blev det snabbmat ...

potatissallad och butiksgrillade ...

revbensspjäll ...

supergott ...

morfar har varit i Björbo hela em ...

har börjat sin insats där ...

bl a plockat ner en hög TV-antenn ...

som måste ner inför utbyggnaden ...

jag följde med Oscar hem ...

för att kunna ta en långpromenad hem ...

blev en tur längs älven ...

för att njuta i min ensamhet ...

 klicka på ...

www.iminlillastuga.blogspot.com

så ser ni lite bilder från i kväll ...


nu är det dags att avsluta ...

ska sy lite ...

innan läggdags ...

hoppas på en fin dag i morgon också ...

det är dags att planera mitt trädgårdsland ...

hur mycket jag ska så igen ...

och vad jag ska spara ...


ha en bra kväll ...



Av Inger - 25 april 2009 14:36


de här träffade Oscar och jag ...

under vår promenad ...


www.iminlillastuga.blogspot.com


klicka dig in ...

Av Inger - 25 april 2009 14:19



mina födelsedags rosor ...

är fina än ...

en solig dag ...

bevistat en begravning ...

fällt lite tårar ...

även om Elin hann fylla 89 ...

sorgligast att ...

inse att jag ...

nog inte ser hennes barnbarn ...

så många gånger till ...

en i Stockholm ...

och en i Göteborg ...

och vi har inte setts ...

särskilt ofta sen vi var små ...

nu är en gemensam nämnare borta ...

men så är livet ...

det var i allafall kul att se dem idag ...


mannen har varit till VC ...

med sonen ...

idag var teorin ...

nässlutslag och allergichock ...

fortsätta med penicillinet ...

och en ny medicin ...

får hoppas på bättring ...


har blivit en promenad med Oscar ...

mamma har åkt för att städa ...

mormor ska inte göra många knop idag ...

känner mig helt färdig ...

så en plats i solen ...

är lagomt ansträngande ...

vi gick en tur ...

tittade på traktor ...

skogmaskiner ...

bilar ...

höns ...

en hund ...

och en tur genom Asphagen ...

tillslut kunde jag peta omkull honom ...

nu har han sovit en timme ...


nu blir det solstolen nästa ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards