Nuärjagmormor

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Inger - 7 april 2009 20:49


Mitt alldeles tomma kylskåp ...

jag har inte försvunnit ...

från planeten ...

men nästan ...

måndag morgon kl 6.30 ...

känner att mjölken är ljummen ...

förb..... kylskåp ...

har krånglat ett tag ...

displayen har gett upp förut ...

visar konstiga grader ...

men jag har haft en termometer i kylskåpet ...

lite mer än fem år gammalt ...

men avverkat ett handtag ...

grönsakslådorna är paj ...

men nu hade det gett upp ...

till kvällen kom reparatören ...

hittade inget fel ...

men fick igång det hjälpligt ...

men det kändes inget fräscht med all mat ...

ingen idé att inhandla nytt heller ...

reparatören ringde i morse ...

frågade om det var kallt ...

det var det, om man är snäll ...

vi skulle avvakta ...

han skulle kolla med Elektrolux ...

men ingen är intresserad ...

bara av att sälja ...

när jag var hem på rasten ...

var det +12 grader ...

känns fräscht eller hur ...

mannen i huset ...

har varit skarp i tonen ...

vi är trötta på undermåliga prylar ...

som  bara håller några år ...

i kväll har det i allafall löst sig ...

vi fick skåpet utdömt ...

så att vi kan anmäla till Folksam ...

och köpt ett nytt ...

till hyfsat pris ...

tack vare sonens prutningstalanger ...

men allt jobb runt omkring ...

tar musten ur en ...

tur att jag inte hunnit handla så mycket ...

inför påsken ...

 för nu är det ganska tomt ...

kastat mycket ...

känner bara att jag längtar till ledigheten ...

så att jag kan komma ikapp ...

men två långar dagar kvar ...

det här blir ingen jättestor mathelg ...

har ingen ork kvar ...

lite lugn och ro ...

vore underbart ...

men det är svårt att få till ...

har skrivit upp allt jag kastat i matväg ...

och det blir snabbt stora summor ...

eftersom jag gillar att ha grejer hemma ...

för att inte behöva handla hela tiden ...


annars så har vi haft toppenväder ...

snön är snart borta ...

vi hackar is ...

för att det inte ska smälta i sandlådan ...

utan rinna iväg ...

men barnen har jättemycket att göra ...

och vi har jättemycket ...

att hänga i torkskåpen ...

men det är härligt ...

med vårväder ...


Oscar kan gå riktigt bra ute nu ...

och han älskar att vara ute ...

och han älskar alla traktorer ...

som finns i vår närhet ...

 lägger lite bilder på min andra blogg ...

www.iminlillastuga.blogspot.com

men batteriet tog slut ...

så jag väntar på att kunna lägga in ...


vi hörs i morgon


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards