Nuärjagmormor

Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Inger - 24 mars 2009 21:08


köpte inte några skor ...

såg inga jag ville ha ...

istället blev det några nr av Lantliv ...

när en försäljare ringde ikväll ...

hade några nr i somras ...

en inspirerande tidning, men dyr ...

tyckte jag då ...

slog till när han erbjöd ...

en halverad kostnad av lösnummerpriset ...

det kan jag faktiskt unna mig ...


blev en kall och blåsig dag ...

utelek efter mellis ...

men inte skönt ...

hade "röris" ...

och klippning för oss på fm ...

lek, lek, lek på em ...

i morgon ...

följer Oscar med mormor hem ...

när jag slutar ...

pappa ska köra hem ved ...

efter jobbet ...

mamma ska ta tåget till Gävle igen ...

fortsatt utbildning ...

så det blir mycket pappatid ...

resten av veckan ...

har gjort köttfärslimpa ikväll ...

gäller att ha mycket mat på gång ...

bra om det finns middag några dagar framåt ...

 sen får vi väl fixa hem Oscar ...

när vi lämnat mamma vid tåget ...

kanske han hinner se nån traktor också ...

som är det bästa han vet ...


har tittat på Äntligen hemma ...

vem skulle ha råd att renovera huset ...

som de håller på med ...

och hur lång tid skulle det ta ...

jätteläckert i den lilla lägenheten ...

blev det ...

men vilka färger att sätta ihop ...

vem skulle våga det ...

men varmt och inbjudande blev det ...


nu är det läggdags ...

vi tänker gå på utedag i morgon ...

ska tydligen blåsa då också ...

och nu är det -12 grader ...

brrr ....

Av Inger - 24 mars 2009 08:02


http://www.dalademokraten.se/Templates/pages/news.aspx?id=62393&epslanguage=sv


klicka på länken ...

så kommer ni till reportaget om olyckan igår ...

vägen avstängd hela kvällen ...

och en stor del av natten ...

sonen kom hem på småtimmarna ...

efter att ha hjälpt till med bärgningen ...


Oscar hade varit i sitt esse ...

när han såg alla bilar ...

och blinkljus ...

han som älskar alla stora fordon ...

tur att han ledig dag idag ...

eftersom det blev sent igår ...

Oscars grannar fick besök igår ...

en stor flisbil vid husknuten ...

när de tittade ut ...

 nu gick det som tur var bra ...

bara lätta personskador ...

men katastrofen ...

ligger hela tiden och lurar ...


efter gårdagens fruktansvärda väder ...

snöovädret blev värre ...

ju längre söderut man körde ...

så vaknade jag upp till solsken ...

men det har varit kallt, runt -10 ...

det borde bli en vacker dag ...

just nu är himlen alldeles blå ...

börjar sent idag, 9.30 ...

vilket betyder 17.30 ...

innan jag går hem ...


så jag tid på fm istället ...

att småfixa lite ...

kommer inte ihåg ...

vad som står på programmet idag ...

men hänger på det som sker ...

det kommer en skoförsäljare i allafall ...

snygga skor, men dyra ...

har sett lite fina sommarsandaler ...

med mycket remmar ...

få se om jag hinnner dit ...

är han kvar så är han ...

annars så har jag sparat lite pengar ...


ha en solig dag ni som kan ...

så hörs vi till kvällen ...

då börjar Äntligen hemma ...

såg jag ...

har varit mitt favoritprogram ...

under många år ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards