Nuärjagmormor

Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Inger - 6 mars 2009 21:07


Från mitt kök till ditt : läckra matpresenter fyllda med omtanke


Den här boken fick jag ...

när jag prenumerade på en mattidning ...

Från mitt kök till ditt

Läckra matpresenter fyllda med omtanke


suttit och bläddrat i den ...

fylld med roliga tips ...

blir sugen på att göra pasta ...

men Durumvete ...

får jag nog gå skallgång efter här ...

bakat Herrgårdsknäcke ...

nu i kväll ...

men behöver eftertorka i ugnen i kväll ...

Av Inger - 6 mars 2009 20:46


ägnar fredagskvällen åt lite bak ...

hittat lite goda recept från Bagarstugan ...

dessutom är det bra ...

att få rensa i speceriskåpet ...

på lite mjöl och frön ...

får väl berätta en annan dag ...

om resultatet ...


känns skönt att ...

det är slut på den här arbetsveckan ...

och helgen börjar ...

många barn idag ...

trots att det var fredag ...

lite ovanligt ...

inget inbjudande väder ...

så em var vi inne ...

målade med oljepastellkritor ...

och vattenfärg ...

blev läckra skapelser ...

förundringen var stor ...

när det inte gick att måla över kritfärgen ...

 Oscar har tränat på ...

att klättra i lilla rutchkanan ...

och att ta sig ner ...

det är kul att vara med de stora barnen ...

innan man går hem ...


när jag kom hem ...

stod maten på bordet ...

kors i taket ...

visserligen ...

korv och pommes ...

men ett eget initiativ ...

av två karlar ...

i morgon får det bli nåt nyttigare ...

köttfärsbiffar kanske ...


Dagens händelse ...

Glasgolvet sprack under ...

Så ska det låta  ...

men det missade jag ...

bakade istället ...



Mat
Av Inger - 6 mars 2009 08:23


en morgonrapport ...

ser ut att bli en gråtrist dag ute ...

0 grader ...

var är du sol ...

ska ha planering på fm ...

gjorde sockermålning igår ...

lite efterarbete blir det idag ...

dags att förbereda nästa vecka ...

helgen är ganska tom ...

än så länge ...

kanske gardinerna hos Oscar ...

som inte blev förra helgen ...

en lagomt ansträngande program ...


ha en bra fredag ...

hoppas solen lyser hos er ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards