Nuärjagmormor

Alla inlägg under februari 2009

Av Inger - 19 februari 2009 21:59


i morgon är det fredag ...

men en heldag ...

känns skönt ...

att arbetsveckan går mot sitt slut ...

nästa vecka ...

har Dalarna sportlov ...

våra barn har inget lov ...

men vi kommer att vara ute ...

så mycket det går ...

det blir inga "måsten" ...

hoppas på soligare väder ...

för att kunna laga lite mat ute ...

och för att det ska vara skönt ...

att vistas utomhus ...

den här veckan har det inte varit det ...

mer ett nödvändigt ont ...


tog Oscar med mig hem ...

när jag slutade ...

han hade precis sovit ...

en andra middag ...

åt en mandarin ...

sen gick han igenom mina skåp ...

medan jag lagade middag ...

det blev kassler och ris i ugn ...

på gårdagens risrester ...

lekte med en flaskborste hur länge som helst ...

vet att han inte ska röra Sagas mat ...

men till slut så ...

hamnade två kakformar i kattfilen ...

busfrö ...

har blivit så stor den här veckan ...

verkar ha växt mentalt ...

ser väl alla andra barn ...

som är mellan 1½ och två år ...

hur de gör ...

och vad de säger ...

ser helt klart ...

att stimulans ger utveckling ...


inga planer för helgen ...

skönt ...

ska bara vila mig ...

och titta på skidåkning ...

småplocka lite ...

röra på mig ...

och äta lite god mat ...

hoppas jag ...

skönt med en vecka ...

med lite fler lediga eftermiddagstimmar ...

och vetskapen om ...

att det är mars om en vecka ...

jipppiiii ...


nu blir det sängen ...

och boken en liten stund ...

just nu läser jag om John Lennon ...

och en svenska ...

"Jävla John" ...

underhållande ...

och intressant ...

handlar om en tid ...

som jag inte vet så mycket om ...

och om en grupp ...

som jag har svaga minnesbilder av ...

hörde såklart ...

She loves you ...

men inte så mycket mer ...


ha en bra fredag ...

håll tummarna för våra skidgrabbar ...

det tänker jag göra ...



Av Inger - 18 februari 2009 21:00


det blev en kulen fm ...

vi tog en promenad ...

för att titta på lite djur ...

sen var det dags för lunch ...

en lugn em ...

lite madrassåkning ...

och kottkastning på em ...

dessutom ...

kom vi på en rolig lek ...

snöstorm ...

barnen stod under en stor gran ...

och jag skulle gunga ...

på den snötyngda grenen ...

kiknande skratt ...

när snön föll ner över huvorna ...


Oscar, mamma och pappa här...

för att äta middag ...

Oscar tog ett bad innan hemfärd ...

följer med mormor ...

hem imorgon ...

vid 15 ...

snart har vi kommit igenom ...

denna långa vecka ...

för alla parter ...


inget speciellt på TV ikväll ...

tittat på friidrott igenom spaljen ...

passat på ...

att fålla upp ett par byxor ...

och rensat tidningskorgen ...

E, lite läsning är på väg ...


idag skulle mormor ...

ha fyllt 99 år ...

om hon varit i livet ...


ha en bra torsdag ...

Av Inger - 18 februari 2009 08:59


sitter och läser lite bloggar ...

medan jag väntar på att gå till jobbet ...

sonen sover ...

så jag får lov att vara rätt tyst ...

-10 grader ...

som vanligt ...

nu tror ni att det blir en härlig soligt dag ...

men så ser det inte ut ...

gråmulet ...

och antagligen kallt ...

det har det varit en tid nu ...

längtar, längtar, längtar ...

efter värmen ...

hur dagen ser ut ...

vet jag inte riktigt ...

den blir som den blir ...


ha en skön dag ...

Av Inger - 17 februari 2009 21:04


äntligen läggdags snart ...

jag är vimmelkantig ...

känns det som ...

nu vill jag sooova ...

ställer klockan på halv 8 ...

börjar sent ...

stänger ...

dessutom jobbar sonen kväll ...

och kväll innebär 01 sådär ...

så det är inte läge ...

att ramla med något på morgonen ...

har tittat på Mästarna ...

ett riktigt bra program ...

blir fortfarande arg ...

när jag ser bilderna på den dopade ...

Muelegg ...

gjorde helt klart slut på Per Elovssons karriär ...

i förtid ...

och på grund av doping ...


hämtade Oscar efter tre ...

han blev jätteglad ...

när mormor kom ...

hade tagit en välbehövlig vilstund ...

innan jag hämtade ...

Oscar hade somnat direkt på vilan ...

men blivit väckt iförtid ...

så han var trött igen ...

vi tog en liten promenad ...

så han somnade och fick sova ...

trekvart ...

till morfar kom hem ...

och då var middagen färdig ...

sen har han lekt ...

och vad stor han blir ...

idag har han undersökt mina ljuslyktor ...

verkligen undersökt dem ...

synd att jag inte kunde filma honom ...

lite av det vi hörde om igår hände ...

han provade och provade ...

om och om igen ...

han ställde i ljusen i lyktorna ...

och när han lyfte lyktorna ...

så stod ljusen kvar varje gång ...

han undersökte lyktorna ...

tittade på dem i båda ändar ...

ställde tillbaka och lyfte ...

en lång stund ...

tyckte det var konstigt ...

att det var hål i båda ändar ...

ser att han utvecklas varje dag ...

är på väg att bli en liten kille ...

och är inte längre ett litet småbarn ...


i morgon ...

är det mormor som stänger ...

konstigt ...

att få vara där med sin mormor ...

bland alla barn och leksaker ...


han är så duktig ...

ser verkligen ut att trivas ...

med barnen och fröknarna ...


Av Inger - 17 februari 2009 13:16

Lyssnandets pedagogik ...


Lyssnandets pedagogik


igår em ...

föreläsning mellan 17 och 20 ...

i Malung ...

bil till V-bro ...

sen vidare med buss ...

så kallt inomhus ...

där vi skulle sitta och lyssna ...

satt med täckjackor och vantar på ...

blir okoncentrerad ...

och kunde fått ut mer av föreläsningen ...

om vi inte suttit och frusit ...

rätt intressant att lyssna på ...

men jag tycker jag fick ut mer av boken ...

deras föreläsning brukar vara 6 tim ...

men nu fick vi 3 timmar ...

tja, satte inga större spår ...

men en sak undrar jag ...

drar inte dansbandsveckan ...

in så mycket pengar ...

att man har råd att värma upp lokalen ...

om man hyr ut den ...


den blev en seg dag idag ...

har sovit uruselt ...

var jättefrusen ...

och vaknade med krypningar i benen ...

kände det redan när vi satt där ...

inget hjälpte ...

så jag sov 2½ timme i natt ...

i två omgångar ...

skulle behöva sova lite middag ...

men jag åker och handlar först ...

ska hämta Oscar på förskolan 15.30 ...

mamma och pappa jobbar länge ...


ha en bra dag ...


Av Inger - 15 februari 2009 18:46


 En nyklippt Oscar ...


solig morgon ...

men kall, -18 ...

men vad gjorde det ...

när Helena Jonsson ...

värmde oss ...

med ett VM-guld ...

mellanbarnet ringde ...

"bjuds det på nån mat" ...

det gjorde det såklart ...

fanns både kyckling ...

marinerad stek ...

räckte till matlådor till hela gänget också ...

sen kom Oscar och mamma ...

en långpromenad runt S-backen ...

på över en timme ...

massor med friskluft ...

och sömn för Oscar ...

lite fika innan ...

alla åkte hem ...

fick nya lekbackar ...

som inhandlats på IKEA ...

min favoritfärg ...

neongrönt ...

praktiska backar med lock och hjul ...

bort med trasiga pappkartonger ...

jag som läste Rensa i röran ...

och praktiserade Feng Shui ...

för några år sedan ...

får plocka fram allt igen ...

barnstol i bilen ...

gamla sittvagnen kommer tillbaka ...

snart dags för Brio-tåg och lego igen ...

men det gör jag så gärna ...

gäller bara att ordna på ett bra sätt ...

så att det inte blir grejer överallt ...


en lång vecka ...

kommer allt närmare ...

i morgon ...

en mastodont dag ...

jobbar från 8 ...

och 15.30 åker vi på föreläsning ...

jättespännande ...

har höga förväntningar på den ...

Lyssnandets pedagogik ...

men det är en resa på 7 mil ...

enkel väg ...

som gör att det blir en sen kväll ...

när jag sen ska vara på jobbet ...

kl 6 tisdag morgon ...

gäller det att somna ...

så fort jag lägger huvudet på kudden ...

gjort matlåda ...

till morgondagen ...

kaffe och macka ...

får också följa med i väskan ...


ikväll blir det Beck ...

vi hörs väl framemot tisdag kväll ...


Av Inger - 15 februari 2009 10:13


Helena Jonsson ...

vilken tävling hon gjorde ...

tordes inte titta ...

i sista utförsbacken ...

det blev en bra start på söndagen ...

ska försöka ta en promenad i solskenet ...

men det är kallt än ...

-15 ...




Av Inger - 14 februari 2009 21:36


kors i taket ...

jag tittade på hela finalen ...

riktigt bra låtar ...

och programledaren ...

hade tonat ner ...

sen förra lördagen ...

då var hon för dryg ...

The H.E.A.T ...

väl värda finalplatsen ...

en bra hårdrockslåt ...

tycker även jag ...

dessutom ...

skulle låten passa bra i öronen ...

vid snabb stavgång ...

tempot skulle öka avsevärt ...

Måns ...

en riktig stjärna ...

sjunger bra, dansar bra och ...

ser bra ut ...

en låt som jag tror växer ...

nu får vi vänta på Leksand ...

eller hur ...

alla som ska dit ...

riktigt avundsjuk ...


ha en fortsatt bra lördagkväll ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards