Nuärjagmormor

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Inger - 12 februari 2009 19:32


nu har den kommit ...

min nya lilla rosa ...

ska läsa instruktioner hela helgen ...

så att jag kan utnyttja finesserna ...

hur bilderna blir ...

återstår att se ...

bra hoppas jag ...


idag blev det utflykt ...

lite kallt när vi knallade iväg ...

-11 ...

men solen kom fram ...

riktigt värmande ...

men kallt när vi gick hem ...

nordanvinden drog kallt ...

barnen lekte i snön ...

vi tittade på spår ...

antagligen hade räven sprungit runt ...

choklad och ostmacka i ryggan ...

ingen tyckte om ost ...

men tillsammans med chokladen ...

slank den ner ...

att det är så gott att äta utomhus ...


trötta ben när vi gick hem ...

två timmar i snön ...

gjorde att cowboysoppan ...

slank ner till lunch ...

 Oscar klar med sin inskolning ...

hade gapat som en fågelunge efter mat ...

vilken kille ...

på måndag börjar allvaret ...


efter jobbet ...

hämtade jag kameran ...

läckert rosa ...

laddat batteriet ...

för att kunna testa lite ...


kvällens hushållsgärning ...

lingonsyltkokning ...



blev 11 burkar sylt ...

innehåll:

lingon och socker ...

inga E:n ...

känns gott att veta ...

en av de enklaste saker att göra själv ...

lite lingon i frysen ...

koka en stund ...

rör i lite socker ...

klart!


nu ska jag kolla på Lyxfällan ...

synd att det går samtidigt som Knutby ...


i morgon är det fredag ...

härligt ...

Av Inger - 12 februari 2009 08:13


-11 på termometern ...

ingen sol ...

hoppas den kommer ...

annars blir det en kall dag ...

sovit som en kratta ...

jättetrött när jag la huvudet på kudden ...

men vaknade av "sendrag" ...

i låret och framsidan av vaden ...

gjorde riktigt ont ...

ändå hade jag inte haft Powerstövlarna idag ...

druckit vatten, ätit salt och masserat in Tigerbalsam ...

men kom tillbaka flera gånger ...

tur att vi ska gå ut ...

när jag kommer på jobbet ...

hoppas friskluften gör susen ...

annars blir det en låååång dag ...


ha en fin dag alla ni där ute ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards