Nuärjagmormor

Alla inlägg under oktober 2008

Av Inger - 13 oktober 2008 20:15


en lång måndag går mot kväll ...

hunnit mycket idag ...

lite duggregn i morse ...

älgjägare efter vägen men inga älgar ...

fackkurs hela dagen ...

pratade om MBL mm ...

styrde hemåt 16.40 ...

värmde lite mat ...

lämnade lite böcker på bibblan ...

och lånade lite nya ...

lite bloggsnack med Solveig ...

alltid lika kul ...

hade lite bråttom ...

får diskutera Photo-shop en annan gång ...

full fart till Utanhed ...

kan man kalla det "barnkalas" ...

när barnet fyller 26 ...

hade lämnat paketet förut ...

en orkidée som står sig  ...

Oscar i sitt esse ...

tryckte in hallon med hela handen ...

visade oss hur han kan ställa sig i sängen ...

lilla trollunge ...

dags för välling när vi åkte hem ...

en liten koll av datorn ...

innan dusch ...

och Matakuten ...

det måste jag bara se ...


rätt tidig morgon väntar ...

arbetsrätten står på tur i morgon ...

till all lycka fanns lite färdig mat i frysen ...

kommer antagligen lika sent i morgon ...

måste ta mig till affären då ...



Av Inger - 12 oktober 2008 19:16


skön söndag ...

lugn förmiddag med lite tvättande ...

faktiskt rätt bra torkväder ute ...

efter lunchen ...

åkte resten av gänget på 75-års fika ...

jag stannade hemma ...

eftersom jag var borta hela gårdagen ...

så fanns lite att ta reda på ...

och ärligt talat ...

så längtade jag efter lite ensamhet ...

en snabbvisit av Stockholmstjejerna ...

kul att se dem igen ...

fick lite mer ved med sig hem ...

vårt vedlager skulle vi kunna sälja säckvis i stan ...

det skulle bli grova pengar ...


hittade ett limprecept av Leila Lindholm ...

finns i boken A piece of cake ...

Turbosnabba filmjölkslimpan ...

gjorde ett test ...

ett bra bröd att göra slut på rester i ...

en massa gott i ...

det var bara att hälla i det man själv tyckte ...

det blev gott också ...

www.iminlillastuga.blogspot.com

så finns resultatet att beskåda ...


handarbetat lite ...

virkat slut på mitt garn ...

får ut och leta mera ...

vitt, grått och blått i olika nyanser ...

tänkte kolla på Erikshjälpen ...

men vet inte när jag hinner dit nästa gång ...


i morgon är det dags för fackkursen igen ...

tre dagar på raken ...

blir intressant hoppas jag ...

sen blir det kvällsfika hos min stora tjej ...

Oscars mamma fyller 26 år på tisdag ...

kram och grattis ...


måste komma ihåg att ringa frissan ...

och att lämna en packe böcker på bibblan ...

är på sista boken nu av alla jag har hemma ...

men det ligger ett gäng tidningar och väntar ...

har ramlat in från alla håll ...

Reslust, LagaLätt, Mama och ...

Allt i hemmet och Drömhem ...


Blir nog att kolla filmen i kväll ...

Se upp för dårarna ...

har sett den förut ...

men är rätt kul ...


Ha en skön kväll ...


Av Inger - 12 oktober 2008 11:50


http://uk.youtube.com/watch?v=bv8z-RRucso


klicka på länken för att komma till min favoritlåt just nu ...

jag älskar den ...

Av Inger - 11 oktober 2008 22:21



Oscar på Coco Thai ...

våran stora lillkille ...

som kan föra sig överallt ...

i kväll har han varit med på Thai-buffé ...

vi åkte dit när det öppnade ...

för att det inte skulle bli så sent ...

mormor, morfar, mamma, Oscar, moster och M ...

var sugna på thaimat igen ...

den här gången blev det deras buffé ...

verkligen gott ...

lagomt mycket att välja på ...

kyckling i alla varianter mm ...

kött och grönsaker att kombinera själv ...

nudlar, ris, såser ...

glass och kaffe ...


det var min andra resa till L-vika för idag ...

i morse ringde en väninna ...

"vill du följa med på lite shopping" ...

hade lite andra nyttiga planer ...

men de står ju kvar ...


handlade lite tyger ...

bra att ha lite på lager ...

enfärgad lakansväv ...

barntyg med lastbilar ...


hittade barnböcker för en billig penning ...

bra att ha på lager ...

stora ljus, hobbyfärg, tandborstar mm

sånt som är bra att ha lite hemma av ...


en rolig matta till Oscars rum ...

en blå med Nalle Puh och hans vänner ...

och lite andra småsaker som kan passa som julklappar ...


hann med en fika också ...

innan det var dags att åka hem ...

och jag var hemma i 45 min ...

innan jag vände tillbaka ...

en skön dag ...

i ett skönt väder ...

18 grader varmt har det varit ...

får gärna fortsätta för mig ...



en pensée har tittat upp ur gräset ...

har aldrig haft någon där ...

men nu tittar den upp iallafall ...

11 okt ...


Sov gott ...

Av Inger - 11 oktober 2008 10:07


tänkte fixa vid stugan ...

men ett erbjudande om shopping ...

ändrade mina planer ...

en hämtning vid tåget ...

och vi shoppar före ...

L-vika nästa ...


vi hörs ...

Av Inger - 10 oktober 2008 23:24


ett sent inlägg ...

spelat kort till nu ...

vann första omgången Chicago ...

men inte den andra ...

E och M kom på besök ...

precis när vi kom från Oscar ...

jag tog en promenad dit, 5 km ...

höll på att få skavsår efter vägen ...

fick stoppa ner ner jeansen i skon ...

nu slänger jag skorna ...

fick skavsår sist jag hade dem också ...

hade en trevlig stund i Utanhed ...

Oscar hade en liten tjej på besök, Elwira ...

själv har han ramlat ur mammas och pappas säng idag ...

mamma ringde mig på jobbet ...

var ganska skrämd ...

men efter att ha pratat med BVC ...

och fått samma svar som från mig ...

så gick det bra ...

han var i full aktion hela kvällen ...


planeringsdag på jobbet ...

tog en promenad i morse dit ...

tyckte det kändes konstigt under ena skon ...

mycket riktigt ...

en stor spricka i sulan ...

så nu blir det två par i soptunnan ...

men jag har ett stort lager gympaskor att ta av ...


i morgon får det bli stugan ...

kratta löv, ta upp bryggan mm ...

lite granris ska också fixas ...

få se vad kvällen bjuder på ...

Thaibuffé ...

maybe ...


Godnatt ...

Av Inger - 9 oktober 2008 19:01



skafferistädning ...

jag känner mig så nöjd ...

slängde en massa krafs ...

och lite olika mjöl som hade gått ut ...

det är långt mellan bakrycken ...

det här gillar jag med hösten ...

att det är ok att vara inne och pyssla ...


Oscar har visat sina nya färdigheter ...

han kryper riktigt ...

och han kan dra upp sig ...

men fortfarande går det snabbast att vara säl ...

vi klickade iväg en katalog-beställning ...

20 % rabatt ...

lite nytt till mormor, mamma och Oscar ...


kvällen kommer att bestå av lyxfällan ...

och lite virkning ...

det tycker jag har blivit så roligt ...

men jag har snart virkat upp mina restgarner ...


Boken Nattfåk ...

kan jag varmt rekommendera ...

en av det bästa deckare jag läst ...

intressant från första till sista sidan ...

så brukar det inte vara ...


Har börjat komma igenom min hög ...

så nu har jag reserverat ett gäng till ...

suveränt hur bra biblioteket i kommunen fungerar ...


Ha en skön kväll ...


Av Inger - 8 oktober 2008 17:42


en lugn dag ...

passat på att vila mig ...

läsa lite ...

sova en stund ...


på em ringde O:s mamma ...

"nu står han" ...

Oscar hade rest sig mot skötbordet ...

nu är han storkille på riktigt ...

dessutom kan han hålla sig vaken om han vill ...

inte så enkelt att få honom att sova middag ...


ikväll är det stort Dala-derby i ishockey ...

Leksand - Mora ...

går dessutom på tv ...

sen är det Bönderna  och Persbrandt ...

nu helt plötsligt finns det mycket att se på ...

synd att jag missade matprogrammet ...

det som handlade om skolmaten ...

de hade tydligen haft samma åsikter som vi har ...

var finns matlagningen ...

känns skönt att veta att katter får näringsrik i allafall ...

men det är gräsligt när maten ska varmhållas så länge ...

innan vi kan ställa den på bordet ...

det är bra att frågan lyfts tycker jag ...

vi har möte med kostchefen nästa vecka ...

det ska bli intressant ...


en rätt händelselös dag ...

men så är det när man inte är på jobbet ...

ha det ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards