Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

En höstruskig dag med vårtecken ...

Av Inger - 28 oktober 2008 19:39


en rolig dag på jobbet ...

i ett lugnt tempo ...

så hann vi så mycket ...

kände mig riktigt nöjd när jag gick hem ...

vi uppmärksammade Nallens dag ...

visserligen på fel dag ...

men ändå ...

dessutom måste vi fortsätta fler dagar ...

många var ju inte där ...

barnen berättade om sin favoritnalle (gosedjur) ...

som de hade tagit med sig ...

sen tog vi kort på nallen och barnet ...

de målade av sin nalle ...

sen klistrade vi in kortet på nallen ...

på målningen ...

det blev så fina tavlor ...

lite chokladbollsbak blev det också ...

ska vi ha till spökfikat på torsdag ...

nu blev det lite ändrade planer för mig ...

en kollega och jag ...

åker på kurs på torsdag ...

Matematik för småbarn ...

det låter nåt det ...

inte så högtravande som det låter ...

får återkomma sen ...


efter lite handling ...

så blev det bakning på em ...

regnade och mörkt ute ...

så det var mysigt att hålla sig inne ...

blev Kanelskorpor ...

efter ett nytt recept jag hittade ...

och en Knäckig äppelkaka ...

resultatet finns på ...

www.iminlillastuga.blogspot.com

min inspiration höll i sig till middagen också ...

blev en Thaigryta m nudlar ...

blev lyckad ...

fastän jag pytsat i lite av varje ...

sonen blev också nöjd ...

där får man annars höra när det inte är gott ...

konstigt nog blir det alltid rent på hans tallrik ...


regnställ och reflexväst ...

tog en liten burk med skorpor ...

i en påse ...

och traskade till mamma och pappa ...

blir alltid glada hur kort besöket än är ...

fortsatte runt "byn" ...

behövde lite syre och motion ...

pratat med min dotter ...

som flyger till GranCanaria i morgon ...

bra tajming vädermässigt eller hur ...

har snöat några mil härifrån idag ...

usch, nu är det bara 7 månader kvar ...

till barbacke ...

ett litet vårtecken kom idag ...

förhandskatalogen från H&M ...

det blir att njuta ikväll ...

under reklampauserna på TV ...

nu ska jag titta på Äntligen hemma ...

sen tror jag det blir Paolo Roberto ...

tror att de visar vackra bilder från Italien ...

och god mat ...

idag spelades det en favoritlista på Dalaradion ...

nån hade gjort en topp-fem-lista på Italiensk musik ...

kunde varit jag som mailat in den ...

jag älskar när man sjunger på Italienska ...

det är världens vackraste språk tycker jag ...


Ha en skön kväll ...


 
 
Emmson

Emmson

28 oktober 2008 20:36

Tack! Jag lyckades få till en höjning med typ 10,5%... så jag måste vara nöjd. Känns bra i varje fall. Ska njuta av veckan och av lite sol förhoppningsvis. Veckan springer säkert iväg... kram!

http://thisisemmson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards