Nuärjagmormor

Alla inlägg den 12 september 2008

Av Inger - 12 september 2008 20:32


snabbt hem från jobbet ...

mot simhallen ...

nästan där ...

"tog jag baddräkten med  mig"

snabb koll i väskan ...

svar: nej!!!!

"ska vi vända"

"aldrig i livet"

hem igen och tillbaka ...

5 mil i onödan ...

aldrig på tiden ...

"jag får väl köpa en där"

väl framme i kassan ...

frågar om de har baddräkter att sälja ...

ja, men du kan hyra en om du vill ...

ok ...

det kostar 10 kr ...

då var det värt att glömma sin egen ...

slapp ju handtvätta när jag kom hem ...


från början var vi nästan ensamma i hela hallen ...

men vid två ...

började alla pappor med barn droppa in ...

verkar vara en bra pappaaktivitet ...

 Oscar blir nog ett riktigt vattendjur ...

badade i en timme ...

jättekul när det kom mera barn ...

flirtar med alla, stor som liten ...

får alla att skratta och tilltala honom ...

O:s mamma och jag ...

turades om att simma några längder ...

och att leka med honom ...

vi har verkligen en jättefin simhall ...

generöst med öppettider numer ...

ska försöka ta mig dit någon söndagsförmiddag ...

man kan ju alltid avsluta med lunch ...

på någon av restaurangerna ...


tog en promenad till Håkanssons ...

Oscar behövde mat efter badet ...

O:s mamma och jag behövde kaffe ...

jag tog dessutom en mjukglass ...

med lakritsströssel ...

det tycker jag är en höjdare ...

 O blev jättetrött ...

tog pappersservetten och gnuggade sig i ögonen med ...


vi fortsatte runt "byn" ...

medan han tog en tupplur i vagnen ...

kollade in i en del affärer ...

letade efter låga stövlar igen ...

men hittade inga ...

att det ska vara så omöjligt ...

men många andra snygga stövlar och skor ...

fanns det i skoaffären ...

kan rekommendera ett besök där ...


V kollade pris på frysbox ...

 inhandlade en skjorta till min son ...

lovat honom en förut ...

V köpte ett snyggt halsband ...

håller på att uppdatera sin bankgarderob ...

en titt på Koxin ...

V önskade sig en del prylar ...

bra att veta ...

 sen var O klar med sin tupplur ...

ett besök på apoteket blev det också ...

inhandlade bla magnesiumtabletter ...

få se om mitt sendrag  blir bättre ...

skaffade mig också ett bonuskort ...

där det blir lite rabatt på förbrukningsvaror ...

t ex tandborstar, plåster ...


sen var det dags att styra kosan hemåt ...

sista stoppet blev affären hemma ...

handlade mat ...

grönsaksförsäljning utanför ...

sen var vi klara med kommunens utbud av affärer ...

måste säga ...

utbudet har breddats tycker jag ...

hittar det mesta inom kommungränsen ...


sen har jag halvsovit i soffan framför TV:n ...

tittade på Postkodmiljonären ...

tänk äntligen fick man nytta av ordet ...

onomatopoetisk ...

någon som vet vad det betyder ...

 jag visste ...

men han som tävlade kastade in handduken ...


nu ska jag fortsätta slappa ...

imorgon verkar det bli vackert väder ...

då ska jag passa på att tvätta sängkläder ...


till min andra dotter ...

nu ser ni till att ta poäng imorgon ...

jag håller alla tummar jag har ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards