Nuärjagmormor

Alla inlägg den 1 september 2008

Av Inger - 1 september 2008 21:30



kvällen avslutades med ett längre besök av O ...

mamma på möte ...

vi gick till bibblan ...

vidare till Tempo ...

hem för att bada ...

mormor har köpt lite båtar till badet ...

jätteskönt att "simma" ...

hårtvätten gick också smärtfritt ...

efter badet blev det gröt ...

allt är så jättegott ...

sen blev det lek på täcket ...

men tillslut var lillgubben så trött ...

somnade i mitt knä ...

medan jag nynnande ...

hann sova en lite blund ...

innan mamma kom och packade ihop ...

för hemfärd ...


i morse blev jag hämtad kl 8 ...

av kollegor från andra förskolor ...

vi skulle till Falun ...

utomhuspedagogik ...


ruggigt och kallt i morse ...

hade mycket kläder både på mig och med mig ...

men det fick jag plocka av mig efter en stund ...

vi fick praktiska övningar och tips i massor ...

bollövningar, lekar, stafetter, hinderbanor, friidrott på leknivå mm ...

mycket på en nivå som passar "mina" barn ...

kommer att praktisera en hel del ...

vi sprang och kämpade av hjärtans lust ...

svettiga men nöjda kunde vi åka hem ...



tänkte ta en massa kort ...

men på grund av engagemanget ...

så hann jag bara ta en bild ...


vi var 8 st från vår lilla kommun ...

mer än en tredjedel av deltagarna ...

måste säga att vi har en ledning som ser framåt ...

tack för det ...


förutom alla tips och idéer ...

så fick vi också veta varför olika övningar var viktiga ...

varför kastar tjejer "tjejkast" ...

att springa slalombanor är bra för höfter och rörligheten ...

att hoppa och leka med hopprep är suveränt ...

bra för uppbyggnaden av skelettet ...

klappramsor är bra som inlärning ...

nån som känner igen såna övningar från sin egen barndom ...

är det därför jag känner mig så ungdomlig ...

och rörlig ...

i allafall så var den här dagen väldigt givande ...

jag älskar att "idrotta" ...


nu blir det sängen ...

i morgon är en annan dag ...

med nya utmaningar ...

redan när jag kommer på jobbet ...

är det dags att kavla upp ärmarna och hugga i ...


godnatt ...

ska gå och resultatet på ...

från koja till slott ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards