Nuärjagmormor

Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Inger - 22 augusti 2008 20:28


snart slut på OS ...

ganska skönt tycker jag ...

även om jag följt med ovanligt lite ...

Kluft hade ingen lyckad dag ...

hade en konstig ansats tyckte jag ...

behöver nog speeda upp lite också ...


jobbade tidigt ...

en "ledig" eftermiddag ...

fortsatte med mina äpplen ...

dricka blev jättegod ...

så nu blir det en omgång till ...

tog fram bärplockare ...

tänkte kolla efter svamp ...

och ev lingon ...

då kom Björbisarna ...

de följde med ...

E i finbyxor ...

annars har hon alltid mysbyxor när hon kommer ...

M hittade en guling ...

och jag ett litet gäng trattisar ...

plockade några liter lingon ...

men resten får vara till sen ...

alla är inte riktigt röda än ...

men en skön stund i skogen hade vi ...

solsken och varmt ...

när vi kom hem ...

så var O och pappa här ...

mamma förkyld och ont i huvudet ...

får se hur det blir i morgon ...

vi tänkte ju ta en shoppingtur och fotboll ...

den manliga delen av familjen ...

åker på lastbilsmässan ...

blir det ingen L-vika resa ...

så blir det pysslande här hemma ...

det är väldigt skönt att vara hemma själv ...

att kunna plocka och städa i sin ensamhet ...

är väldigt effektivt ...


har börjat plocka undan lite blommor ute ...

inhandlat lite nya höstblomster i stället ...

känns ganska skönt att höststäda ...

hela augusti har varit höstlik tycker jag ...

massor med regn och mörker ...

det är ganska mysigt att kunna vara inomhus ...

och tända ljus ...

och krypa ner under en filt ...

och förhoppningsvis se något bra på TV ...

annars finns det alltid någon bok att läsa ...


ha en skön kväll ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards