Nuärjagmormor

Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Inger - 21 augusti 2008 19:39



äppeltider är det just nu ...

ploppar ner en 50 st om dagen från trädet ...

nu har jag kokat äppelmos ...

så att det sprutar ur öronen ...

igår påbörjade jag en sats äppeldricka ...

i morgon får jag smaka på resultatet ...

hoppas det blir gott ...

då blir det en omgång till ...

hallonen mognar fortfarande ...

ett fantastiskt bär ...

som jag skördat i ca 1 månad nu ...

plockat av lite svarta vinbär i kväll också ...

har blivit rena ekorren av mig ...

men det stressar lite när allt bara dignar ...

känner mig väldigt nyttig nu ...

inga konserveringsmedel med konstiga E:n ...

nu skulle man egentligen ha semester ...

för att kunna ta reda på allt och samtidigt njuta av det ...

som om det inte vore nog ...

så blir det nog en svamp-och lingontur i morgon eftermiddag ...


på jobbet har vi så roligt ...

ungarna målar av hjärtans lust på allt ...

det gäller att spara på allt ...

och vara förutseende ...

och hitta användningsområden ...

för skräp och annat material ...


dagens OS-reflektioner ...

kul med två medaljer ...

ryttaren var väl värd sitt silver ...

hoppat superbra hela OS ...

seglarna fick en brons i allafall ...

även om läget var guld ...

Wissman gjorde en godkänd insats ...

även om jag tror att finalplatsen gjorde honom lite mätt just nu ...

men han har ett OS till på sig ...

en fantastiskt prestation av en svensk kille ...

att ta sig till final på 400 m ...

en gren som säkert utövas av alla världens länder ...

pingisliraren Persson ...

ett unikum han också ...

fantastiskt roligt att han tagit sig vidare ...

fortfarande i toppen ...

där han varit i ungefär 25 år ...

jag börjar tro att jag la av min "karriär" för tidigt ...


tagit en promenad med O ...

han har blivit lite snuvig ...

annars har han klarat sig bra från förkylningar ...

börjar bli intresserad av att resa sig ...

blir alldeles till sig när man hjälper till lite ...

varit och vägt sig i dag ...

8 kr tung och 70 cm lång ...

blivit en stor grabb ...

som fortfarande skrattar åt alla som visar honom intresse ...


nu är det fler som vill in på nätet ...

tack och hej ...

Mat

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards