Nuärjagmormor

Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Inger - 5 augusti 2008 19:31




nu är det dags för rödfärgning av uthuset ...

inte för mig men min man ...

tråkigt men nödvändigt ...

blev lite avbrott i målandet ...

pga regnande ...

men idag har det inte kommit en droppe ...

men sommarvärmen försvann i ett nafs ...

hade svårt att sova i natt också ...

kan inte koppla av när det blåser ...

ändå är det småsaker mot vad det varit i södra Sverige ...


tidig morgon ...l

äste sagor vid halv sju ...

gäsp ...

å andra sidan är det skönt att ha em ledig ...

obligatoriska handlingen förstås ...

sen ut i bärbuskarna ...

en hel del körsbär var mogna ...

och faktiskt riktigt goda ...

ganska mycket hallon fanns på buskarna ...

men de fryser jag in direkt ...

till efterrätt och tårtor i vinter ...

plockade mycket röda vinbär ...

har satt en sats saft ...

det är många år sen sist ...

men jag har också kommit i andra tankar ...

det är nog nyttigare ...

att bara stoppa i sig bären och sockret ...

utan en massa konstiga tillsatser ...

det handlar mest om att allt tar tid att göra ...

under 80-talet och småbarnsmamma ...

så var det inte tal om annat än att sylta och safta ...

att köpa saft var en stor lyx ...


stockholmskan och jag ...

brukar skratta gott åt våra husmorsbestyr ...

som vi hade i mitten av 80-talet ...


på jobbfronten är det lugnt ...

har tid att fixa lite måsten ...

känns skönt att få dra i gång snart ...

känns som om vi börjar om på något vis ...

en ny generation föräldrar ...

och nya små bekantskaper väntar oss ...

föräldrarna börjar vara i mina barns ålder ...

då ser man faktiskt att åren går ...

därför tror jag att det blir kul att ha en småbarnsavdelning igen ...

nya utmaningar ...

får tänka till lite ...

hur ska vi ha det nu ...

risken är stor för stagnation i verksamheten annars ...

och att kunna ha en avdelning för de större ...

där man kan ha pärlor, pennor och pynt framme ...

att det går att lämna och fortsätta en annan gång ...

utan att någon liten sak har varit framme och tömt ut ...

det tror jag att blir skönt för de stora 4-och 5-åringarna också ...

ser faktiskt framemot hösten mycket ...

jag älskar ju att måla och vara kreativ ...

får också utlopp för mitt stora bokintresse ...

vilket jag tycker är en viktig del i mitt jobb ...

att intressera barn för litteratur ...


soffplanerna har gått ett steg framåt i kväll ...

mannen i huset har varit trög att ta ett beslut ...

gillade han soffan eller inte ...

att det ska vara så svårt att tycka nåt när det inte gäller en ny bil ...

att köpa en soffa om den andra inte vill ha den är svårt ...

för antagligen kommer vi att slita på den i 15 år ...

det har vi gjort med den vi har nu ...

men i morgon blir det ett samtal ...

bara att hoppas att den finns kvar ...

nu blir det Allsång tror jag ...

ev Morden i Midsommer också ...


har börjat virka lite igen ...

hittat en påbörjad duk som ska bli färdig ...

det går bra att göra ...

medan jag slötittar på Anders Lundin ...

Ha det ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards