Nuärjagmormor

Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av Inger - 2 augusti 2008 22:02


Å regnet det bara öser ner ...

hela dagen har det strilat ner ...

besökte Erikshjälpen ...

hittade inget av värde ...

såg en kanna med tvättfat ...

men det hade någon annan gjort före mig ...

det blev billigt där ...

tog en fika på kondiset ...

de har jättegott kaffe ...

besökte ett loppis till ...

inhandlade en matstol till ...

en IKEA plaststol ...

a´40 kr ...

bra att ha vid stugan ...

spöregnade när vi åkte hem ...


tittade på fotboll på em ...

IFK - Malmö ...

en verkligt blodig historia ...

IFK:s läkare hade fullt upp med att sy ihop huvuden ...


gjorde pizza till hela gänget ...

lite kortspel ...

fika datasupport av min dotter och M ...

tack så jättemycket ...


kollade regnmätaren när alla åkte ...

22 mm idag ...

det lovas mellan 20 och 50 mm i morgon ...

ska bli en städdag då ...

och en snabb promenad skulle sitta fint ...

det finns ju regnställ ...


Godnatt ...

Av Inger - 2 augusti 2008 09:42


Blev ett kort inlägg i går kväll ...

åskan började dåna ...

gårdagen till bringade vi vid stugan ...

lillkusin Stina följde med min man hem ...

ville hit och träffa Oscar ...

åt lunch med oss ...

men åt oss inte "ur huset" direkt ...

6 små köttbullar och lite potatis ...

men en mycket pratglad fem-åring ...

kom in och lade sig på soffan ...

-du kanske vill leka i lekstugan, frågade jag ...

nej, jag är lite rädd för den där ute ...

-är det Saga du menar, frågade jag ...

-men katten behöver du inte vara rädd för ...

den hoppar inte på dig som en hund, sa jag ...

- jag är rädd för alla lösa djur, sa Stina ...

så  var det med det ...


Oscar kom och vi packade bilen ...

det är mycket som ska med när Oscar är med ...

Stina tyckte det var kallt att bada ...

+25 grader i vattnet och på land ...

Oscar badade i diskbaljan ...

med lite värmt vatten ...

Stinas mamma och syster med kompis ...

kom också och badade ...

Stina och jag lekte med sand och vatten ...

har fått uppdatera sandhögen igen ...

ligger kvar sen mina barn var små ...

efter fikat och mera bad ...

började åskan mullra ...


grillade på kvällen ...

satt för en gångs skull på altanen ...

sen kom regnet ...

mysigt när det smattrade på taket ...

Oscar och jag gungade ...

regnade hela kvällen ...

försökte blogga lite ...

men fick ge upp ...

åska ...


i dag är det gråmulet ...

slut på finvädret ...

tar nog en tur till Erikshjälpen ...

åker förbi kyrkgården i D-J ...

ska sätta dit några blombuketter ...

hos våra nära och kära ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards