Nuärjagmormor

Alla inlägg under juli 2008

Av Inger - 3 juli 2008 15:15


Sandnäsudden ...


en skön cykeltur i morse ...

besökte våra två vackra badstränder ...

doppade tårna ...

klart badvänligt ...

satt i solen på stranden ...

filosoferade i min ensamhet ...

efter en stund ...

kom det badgäster ...

dags att cykla vidare ...

kollade till mina skyddslingar i Haga ...

klarar sig bra ...


eftermiddagen har mest bestått av "slappa" ...

bloggat lite ...

den här bloggen har det varit trassel med ...

ett strömavbrott i går är orsaken ...

följ med mig till andra bloggen ...

mer bilder från dagen ...

www.iminlillastuga.com


får besök i kväll ...

5 små kusiner som behöver tillsyn ...

mamma och pappa ska titta på Ingmarsspelen ...

får nog röja lite i lekstugan ...


Oscar kommer också hem från sin semester ...

får se om deras golv är färdigt ...

annars får de väl sova här ...


i morgon är sista ensamma semesterdagen ...

sen är alla hemma ...

har varit skönt att kunna ta dagen som den kommer ...

har njutit av min ensamhet ...

men nu blir det kul att kunna göra något tillsammans ...

att kunna hitta på något även om klockan är 22 ...


Ha en fortsatt bra dag ...

Av Inger - 2 juli 2008 10:16



jag har blivit med pion ...

min drömväxt i trädgården ...

för ett par somrar sen ...

planterade jag en liten planta ...

i år blommar den med en blomma ...

men den är jättevacker ...


gårdagen resulterade i rabarbersaft ...

"knyckte" lite rabarber i Haga ...

såg att det fanns jättemycket ...

efter 2 dygn i kylskåpet ...

så var det dags att sila upp den ...

ljusrosa och jätteläcker ...

ni ska få smaka när ni kommer ...


en hel del datorsittande igår ...

det är så himla roligt ...

till kvällen blev det en cykeltur till Haga ...

för att kolla till skyddslingarna ...

de artar sig bra ...

inhandlade en present på vägen hem ...

det är drygt med alla sommarbarn ...

till helgen blir det ...

konfirmation, 40 årskalas och en 14-åring ...

som tur är sker det i samma familj ...

så vi klarar av det på en gång ...

bra planerat ...

gårdagen avslutades med ...

Morden i Midsummer ...


vaknade halv åtta ...

gick upp direkt och åt frukost ...

en stavpromenad på en timme ...

fågelsång, en ekorre och mygg ...

kantade min väg ...

ljuvligt att vara alldeles ensam ...

rensar min hjärna på gamla tankar ...

planerar för nya projekt ...


idag blir en tvättdag ...

fint väder = bra torkväder ...

på em blir det en tur till Bibblan ...

måste fylla på lagret ...


Ha en skön dag ...

Av Inger - 1 juli 2008 13:44


välkomna att följa med till min nya blogg ...

www.iminlillastuga.blogspot.com


känner att jag vill utveckla mitt bloggande lite mera ...

använda mig av mera bilder ...

göra det lite mera spännande ...

tror att semestern är en bra tidpunkt ...

har i allafall lite mera "fri tid" ...

kommer att fortsätta skriva dagbok på den här sidan ...

vet att det finns några som gärna vill vara uppdaterade på hembygden ...

hoppas ni vill hänga med på min "livsresa" ...

och att ni fortsätter att gå in här också ...


min andra semesterdag är i full gång ...

har lekt med datorn en hel del idag ...

min nya blogg är i "prova på " stadie ...

men jag har i alla fall gjort lite nytta i dag ...

oljat in vår lilla altan ...

och möblerna till den ...

bäst att passa på ...

skulle bli varmare i morgon ...

härligt ...


hej svejs ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards